בלש פרטי למעקב עובדים ומתחרים

בלש פרטי למעקב עובדים ומתחרים

ניהול עסק מצריך ידע רב בזמן אמת עבור ביצוע מהלכים והתנהלות תקינה. בלש פרטי המתמחה באיסוף מודיעין לעסקים מסייע בביצוע חקירות ומעקבים כדי לספק ללקוח את הידע הדרוש כדי להגן על העסק שלו. חקירות מסחריות הינו תחום מורכב המצריך ידע ניסיון רב ובמאמר הבא נסביר בשביל מה צריך שירות חקירה מסחרי.

חקירה אופרטיבית של בלש פרטי

חקירה מסוג זה בתחום העסקי מתייחסת לחקירה פנימית בעסק עצמו. ניתן לייחס אותה למקרים שונים כמו מעקב אחרי עובדים, חקירה במקרה של חשד להונאה מצד אחד העובדים או חקירת גניבת מלאי/מידע מהחברה. חקירות מסוג זה משמשות עסקים לצורך שיפור ההתנהלות בעסק מול העובדים, איוש משרה להגנה על תחומים רגישים מפני עובדים או לצורך פיקוח קבוע ולעיתים גם לצורך שכתוב נהלי העבודה. בלש פרטי ממקד את עבודתו בעיקר בחקירה סמויה כדי להביא ממצאים רלוונטיים לטיפולו של המנכ\”ל/בעל העסק, ומנגד עשויה גם בנוסף להתנהל חקירה גלויה שהמטרה שלה היא להרתיע עובדים נוספים מלבצע פעולות אסורות כמו גניבת חומרים ממחשבים או מעילות כספיות וגניבות מהמלאי או כסף פיזי מהחברה.

מעקב על ידי בלש פרטי

מעקב יזום לצורך הגנה על החברה יכול להתבצע במספר דרכים כשמה שיקבע את אופן המעקב הוא הצורך והאופי של החברה. חברות שמחזיקות במידע רב ורגיש בשרתים ומחשבים זקוקות למעקב באמצעות חיבור למחשבי החברה כולל המחשבים של העובדים והדרג הניהולי כדי לבחון האם בוצעו פעולות חריגות כמו מחיקת מידע, אחזור מידע ושחזור מידע. עסקים אחרים יצריכו מעקבים מסוגים שונים כמו לדוגמה בתחום האבטחה שבו יש צורך בשיטות מעקב ובדיקה פיזיות מתוחכמות: הגעת בלש פרטי פיזית אל המתקן המאובטח במסווה של מבקר סמוי, מעקב מרחוק או באמצעות מצלמות אחרי אופן העבודה של שומרי הלילה, הטמעת עובדים סמויים בעבודה כמאבטחים מן המניין ומעקב אחר אירועים חריגים נוספים כמו דיווחי מחלה, שימוש באלכוהול/סמים לפני או במהלך העבודה וציות לנהלי העבודה והבטיחות.

כוח למעסיק במעקב עסקי

מודיעין עסקי משמש כגיבוי עבור החלטות חשובות שיתקבלו ברמה העסקית עם עסקים וחברות אחרות והינה הכרחית ויכולה לשמור על החברה מביצוע עסקה מסוכנת שלא תהנה ממנה דרך חזרה. מה חשוב לבדוק במהלך איסוף מודיעין עסקי:

  • איסוף מידע כללי אודות מחירים כמו תמחור, אופן עבודה, התנהלות מהלכים ועסקאות.
  • ביצוע בדיקה מעמיקה לשלילת חובות וצווים כנגד שותף עסקי עתידי או חברה כדי לספק ביטחון כלכלי מהותי.
  • בדיקת רקע אישי אודות שותפים עסקיים בהווה ובעתיד: תיקים פליליים, חובות אישיים וכו\’.

לפני שפונים למשרד חקירות פרטיות מומלץ לעשות חקירה עצמית מסוג בדיקת רקע אודות החוקר במשרד, ניסיונו ותחום ההתמחות שלו. חוקר פרטי מקצועי זה חוקר בעל ניסיון עם הרבה שנות עבודה בתחום ההתמחות שלו. דגן חקירות הינו מהמשרדים המומלצים ביותר על ידי עורכי דין ונותן שירות מקיף לחקירות מסחריות על מנת להגן ולסייע לעסקים.

Uncategorized