תנועת רגבים: חושפים את שקר “אלימות המתנחלים”

תנועת רגבים: חושפים את שקר “אלימות המתנחלים”

הבוקר (חמישי) יצאו כ- 30 כתבים מכלי תקשורת בינלאומיים לסיור שטח בדרום הר חברון, בהובלת תנועת רגבים ומועצת הר חברון, להכיר מקרוב את סוגיות החיכוך ונרטיב האלימות היהודית שנמצא בשיח העולמי סביב ישראל ומחלחל לאמירות של מנהיגי העולם ומשפיע על קביעת מדיניות.

הסיור נפתח בסקירה של ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי על ההתיישבות והאתגרים הבטחוניים וכן מפגש עם אורית מרק, ששכלה את אביה בפיגוע טרור ואת אחיה במלחמה בעזה.

הסיור המשיך לח’רבת זנותא, מאחז ערבי בלתי חוקי שלטענת ארגונים פרו- פלסטיניים ננטש עקב פעולות אלימות של מתנחלים, טענה שלא הוכחה באף צורה עד כה. נעמי קהאן מתנועת רגבים דיברה על עלילת “עזיבת קהילות פלסטיניות” כאשר לרוב מדובר במשפחות בדואיות והעזיבה החלה מספר חודשים טרום המלחמה מסיבות פניות פלסטיניות ללא מעורבות ישראלית.

חושפים את שקר "אלימות המתנחלים"
קרדיט תמונות: רגבים

אל מול נתוני השקר על אלימות יהודית מדומה אותם מפיצים ארגוני השמאל שכוללים בתוכם בעיקר את פעילות צה”ל נגד טרוריסטים, או פעולות שהוכחו כהגנה עצמית אל מול מתקפות רצחניות, הציג ארגון “הצלה יו”ש” נתונים על אלפי ארועי טרור רק בשנה האחרונה. מאז פרוץ המלחמה ישנה ירידה חדה בטרור הערבי, אותה מסבירים ברגבים כך: נוכחות צבאית מוגברת, סגר על היישובים הערביים וחשש של הערבים מול צה”ל המפגין אפס סובלנות בימי הלחימה.

הסיור נחתם בשטח אש 917 והבניה הבלתי חוקית המאסיבית במקום הממומנת על ידי האיחוד האירופי, שטח שהפך עם השנים למוקד פעילות אנרכיסטית בינלאומי, המוביל את קמפיין “Save Masafer Yata” המושתת על אותה אג’נדת Free Gaza שאנו שומעים כעת מסביב לעולם. הכתבים קיבלו סקירה על המחדל בו הפקירה מדינת ישראל את השטח ואפשרה בניה במקום, בחסות הליך משפטי שהתנהל שני עשורים ונחתם בשנה שעברה בפסק דין בבג”ץ המורה לפנות את ההתיישבות העבריינית במקום. השטח עד כה לא פונה, והמבנים משמשים מעוז לפעילות אנטי ישראלית.

ביטחוני כתבה ראשית