שיפוצים – המדריך לביצוע שיפוץ בית

שיפוצים – המדריך לביצוע שיפוץ בית

כולנו כבר יודעים כי לפני התחלת כל שיפוץ הנדרש לנו בבית, הכי חשוב להכין מבעוד מועד – תכנון מדויק, לוח זמנים, וכמובן צריך לבדוק את התקציב המדויק.

כאמור, שיפוץ זו אפשרות מצוינת לשדרג את מראה הבית וגם את ערכו של הבית בכלל. כמו כן, תחילתו של כל שיפוץ מוצלח מתחיל בתכנון נכון ומדויק, בחינה של תקציב ובדיקת יכולת כלכלי. עבודות שיפוצים הם תהליך של שיפור ושדרוג בית המגורים לאחר שבלאי מהשימוש בו מספר שנים. לא תמיד יש צורך לשפץ את כל הדירה, אלא חלקים ממנה. לפעמים הצורך וברצון השיפוץ צריך להיות גדול ומשמעותי, אך בגלל מגבלות תקציביות, דהיינו חוסר נזילות כספית או בגלל מגבלות שקשורות לתכנון המבנה, לגודלו ולסוגו, אזי המציאות קצת רחוקה מהרצון. לכן, כאשר מתחילים לתכנן בכלל מערך שלם של שיפוץ יש להחליט, האם מדובר בעבודות של צבע וטיח, ריצוף או אולי עבודות מורכבות יותר שכוללות שינוי בקירות ושבירתם כמו אינסטלציה וחשמל. בכל מקרה שבו מתחילים לתכנן עבודות שיפוצים, יש לבדוק אם קבלן השיפוצים מתמחה בכל תחומי השיפוצים או שהוא עובד עם קבלני משנה מתאימים. חשוב להבין, שלעתים חייב להיות סדר בין אנשי המקצוע ולוח הזמנים ביניהם חייב להיות מסונכרן באופן מדויק ביותר. לשם כך, חובה לפרוס לוח זמנים מדויק ותכנון של כל בעלי המקצוע שאמורים להיכנס לשיפוץ ולבחון את סדר הגעתם באופן מוקפד.

תמונה: pexels

בנוסף, עוד דבר חשוב שצריך לקחת בחשבון הקשור דווקא בעבודות השיפוצים מבוסס על העובדה שברוב המקרים בני הבית נשארים לגור בתוכו בזמן השיפוץ עצמו. זאת תקופה של לכלוך, בלבול, אי סדר משמעותי. אבל היא חולפת. ככל שתכנון השיפוץ יהיה מדויק יותר, כך הטרדה ועוגמת הנפש במהלכו יהיו סבירים. לפני תחילת השיפוץ חשוב לעדכן את הקבלן שיפוצים באורח חייכם כדי שהוא יוכל להחליט כיצד לבודד את האזור המשופץ מבלי לפגוע בשאר אורח החיים. כמו כן, כאשר מדובר בבית עם ילדים קטנים, הרי שברור שאי הסדר עלול להבהיל אותם ולגרום להם לפגיעה בביטחון של היציבות והשיגרה שלהם. כמו כן, רבים מאתנו לא מודעים לחשיבות של בדיקת עבודות השיפוצים שנעשו לאחר השיפוץ.

 

צרכנות