מקצועות לימוד לעבודה מהבית

מקצועות לימוד לעבודה מהבית

אי אפשר להתווכח עם העובדה שבשנים האחרונות ובאופן עקבי, סביבת העבודה הקלאסית עושה מעבר הדרגתי מן המשרד אל עבר המרחב הביתי.

שנת 2020 והמאורעות השונים שלוו אליה, בהחלט נתנה לתופעה חדשה זו, דחיפה משמעותית ואף קיבעה תודעה חדשה ובמסגרתה חלק מן המשרדים אף התירו לעובדיהם להמשיך ולעבוד מן הבית.

מחקרים שנערכו בנושא אף מגבים את הגישה הזו, ומציגים תמונת מצב על-פיה עובד שעובד מן הבית, מאפשר תפוקה נרחבת הרבה יותר. הוסיפו לכך את עומסי התנועה שרק הולכים וגדלים, והרי לנו מתכון מוצלח לתפוקת עבודה משמעותית הרבה יותר, ואיכות חיים גבוהה יותר.

באם אתם מחפשים אחר תכנית לימודים להכשרה מקצועית, הרי שבמאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות למקצועות ‘קלאסיים’ לעבודה מהבית שיתנו לכם את הפוש שחיפשתם.

עיצוב גרפי

משמעותה של התקשורת החזותית היא להעביר מסרים לא מילוליים לאנשים הצופים באלמנטים חזותיים שונים.

אנו חשופים לתקשורת חזותית בכל עת, דרך שלטי חוצות, פרסומות, ואפילו אריזות קרטון של מוצרים שונים בסופרים.

אחד מן היתרונות המובהקים של תחום העיצוב הגרפי, טמון בכך שהוא מאפשר לבוגריו לתת את שירותיהם כפרילנסרים מן הבית ואף כשכירים.

לצד הכישרון הטבעי, וההיכרות עם התוכנות הגרפיות השונות, כל שעל המעצב הגרפי לעשות הוא להצטייד במחשב חזק בכל מפרט שמאפשר עבודה עם תוכנות גרפיות כבדות ותמונות ברזולוציה גבוהה.

בניית אתרים

תחום המשיק לעיצוב הגרפי ולעתים אף נגזר ממנו.

תופעה נוספת ששנת 2020 בהחלט דרבנה והאיצה היא המעבר של עסקים, ולו עסקים קלאסיים ומוכרים, אל עבר המרחב האינטרנטי.

מבעלי המקצועות שיצאו דווקא מרווחים מאותה שנה מאתגרת היא בוני האתרים. חשוב להפריד בין שתי נישות שונות שטמונות בתחום זה:

נישה אחת היא עיצוב ואיפיון אתרים. עבודה שבמהלכה מעצבים את האתר ומאפיינים אותו בטרם שלב הבנייה על גבי קוד.

נישה נוספת היא בניית האתר הלכה למעשה. בעוד שהאיפיון הוא עיצוב האתר על גבי אלמנטים ויזואליים בתוכנות גרפיות, הבנייה עצמה מתרגמת את העיצוב לכדי אתר וקוד.

ישנם קורסים המלמדים את שני המקצועות, כאשר במרבית הפעמים, עיצוב אתרים מצריך ידע בתוכנות גרפיות קודמות.

שיווק דיגיטלי

לבנות אתר עבור בית העסק הוא דבר אחד, לגרום לאותו אתר להופיע בפני קהלי יעד רלוונטיים זוהי נישה נפרדת ששמורה לאנשי מקצוע העונים על השם מקדמי אתרים ומשווקים ברשתות החברתיות.

מקדמי אתרים פועלים בשתי חזיתות: חזית אחת היא במודעות ממומנות, מודעות המופיעות בעמוד הראשון של תוצאות מנועי החיפוש, והחזית השנייה היא לגרום למנועי החיפוש להציג את האתר באופן טבעי בעמוד הראשון.

מנגד, ישנם עסקים שדווקא יכולים למצוא את קהלי היעד שלהם דרך הרשתות החברתיות. דוגמאות קלאסיות לכך הם עסקים דוגמת מסעדות או אטרקציות שונות.

קורסים אלו נלמדים במגוון מכללות ברחבי הארץ, אולם חשוב לשים לב שבעוד שקורסים דוגמת עיצוב גרפי, הם מפוקחים ומאפשרים שימוש בפיקדון חיילים משוחררים, הרי שקורסים דוגמת שיווק דיגיטלי אינם בהכרח עונים על דרישות פיקוח כאלו ואחרות, וזהו נושא שיש לבחון באופן קפדני מול המוסד המלמד.

כתבה זו נכתבה בשיתוף עם אימג’ לימודי עיצוב ותקשורת חזותית לנשים במגזר הדתי והחרדי

עסקים