שיפוץ פנים למעלית: העצמת חוויית הנוסעים

שיפוץ פנים למעלית: העצמת חוויית הנוסעים

לא נוכל לדמיין מבנה מגורים מודרני ועכשווי ללא מעלית. מה שבעבר היה מותרות מרשימה, בימינו הוא כבר נחלת הכללת. אם כי המעלית היא חלק בלתי נפרד מהחיים האורבניים, אין לקחת אותה כמובנת מאליה, אלא שיש להשקיעה בנראות שלה ובתחזוקתה. שיפוץ פנים המעלית היא החלטה מעולה ואחראית שיכולה לשפר באופן ניכר את איכות חיי הדיירים ואף את ביטחונם האישי. עם זאת, רצוי שהיא תתקבל ממקום מושכל ומיודע. במאמר זה, נציג בפניכם את כל מה שתצטרכו לדעת לקראת שיפוץ המעלית בביתכם.

כיצד מחליטים מה לשפץ?

זה לא משנה אם מדובר במעלית לבית פרטי או לבניין מגורים, השימוש בה נעשה ברמה יומיומית, ואי לכך, הזמן יעשה את שלו ויוביל להתבלות ושחיקה. אך משום שמדובר בהוצאה כספית, רצוי לדעת לזהות היטב מה נדרש לשפץ.

נהוג לחלק את השיפוץ לשתי קטגוריות: 1. שיפוץ טכני; 2. שיפוץ דקורטיבי. כמשתמע מהם, שיפוץ טכני כולל את כל הקשור למנגנונים מכניים כגון: החלפת לוח פיקוד, החלפת מנוע, החלפת לחצנים החלפת מערכת אוורור ועוד. שיפוץ דקורטיבי, לעומת זאת נוגע לכל הקשור לנראות תא המעלית. שיפוצים מסוג זה כוללים צביעה, החלפת פאנלים, שדרוג או שינוי תאורה, החלפת המראה וכו׳.

לזהות את מה שראוי לשפץ עשוי להיות פחות פשוט מאשר איך שזה נראה, וזאת משום שיש בעיות לצד התכונות הקוסמטיות או המכניות, כגון כפתורים תקולים או צבע מתקלף, למשל – בעיות שנוגעות לתפעול המעלית ״מאחורי הקלעים״ ולפיר המעלית עצמו. ולכן, על מנת שתוכלו לזהות נכון הבעיות שרצוי לפתור, אנו ממליצים להתדיין עם בעלי מקצוע או להתעניין בדעתם וחוויתם האישית של דיירי הבניין.

שיפוץ מעלית דקורטיבי

נראות המעלית הוא לא נושא זניח ומשני, ותרומתו האדירה היא לא רק לאיכות החיים בבניין אלא גם לערך הנכס. בעזרת שיפוץ פנים התא, ניתן להתאים את סגנונו לזה של שאר הבניין כך שתיווצר אחידות סגנונית. כמו כן, בעקבות חידושים שחווה התעשייה משנה לשנה, ניתן קיום להתקין לוח תצוגה דיגיטלי המציע מראה עדין, מתוחכם ומודרני. ומעבר לחשיבות שמירת יופי פנים המעלית, שיפור התאורה היא הכרח משום שהיא מקלה על דיירים מבוגרים להתמצא בתא ולתפעל את לוח המקשים.

שיפוץ מעליות טכני

שיפוץ טכני של פנים המעלית תורם לאיכות החיים ולביטחון הדיירים כאחד. כיום, יש המון מערכות שיכולות להשתלב בתוך המעלית ולשפר את השירות שלה לדיירי הבניין או למבקרים בו. שיפוץ מערכת השמע, למשל, מסייע לדיירים כבדי שמיעה לדעת כיצד להגיב במקרה של תקלה. וכמו כן, התקנה של מצלמות אבטחה מספקת תחושת ביטחון נוספת לדיירים, כמו גם להוות כלי יעיל של ממש במקרים, חלילה, של גניבות, פריצות וכד׳. בנוסף, שיפוץ טכני כולל גם שדרוג מערכת האוורור. איכותי ככל שיהיה, תא המעלית יהיה צפוף במידה כזאת או אחרת, ולכן, יש חשיבות אדירה בהשקעה במערכת אוורור יעילה והולמת שתקל על נסיעה מרובת דיירים. חשוב לזכור שלמערכת אוורור יש תרומה בריאותית מובהקת, במיוחד בכל הקשור למניעת הדבקה במחלות וכו׳.

עצת מומחה