שוב לינץ’ ברועי צאן יהודים: אחד הפורעים ביצע ירי מנשקו של הרועה כשהוא מסית את הנשק לעבר הרועה

שוב לינץ’ ברועי צאן יהודים: אחד הפורעים ביצע ירי מנשקו של הרועה כשהוא מסית את הנשק לעבר הרועה

שני רועי צאן יהודים הותקפו בידי עשרות פורעים שניסו להכות אותם ולדחוק אותם לעבר כפר בני נעים. אחד מהפורעים ניסה לחטוף את נשקו של הרועה ואף ביצע ירי מהנשק לעבר הרועה. עו”ד בלייכר מארגון חוננו “בנס יהודים ניצלו ברגע האחרון”

ביום ד’ האחרון בשעות אחה”צ תקפו עשרות ערבים שני רועי צאן סמוך ליישוב מעלה חבר. אחד מהפורעים אף ניסה לחטוף את נשקו של הרועה, תוך שהוא מבצע ירי מהנשק בניסיון לפגוע ברועה. עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו מלווה את הרועים אשר נתנו עדותם במשטרה בחברון.

האירוע החל כאשר הרועים הבחינו בפולשים לשטחי המרעה שלהם. הרועים נגשו לעבר העדר הפולש, כאשר הם התקרבו לגבול השטח התחילו לדהור לעברם עשרות ערבים מכיון הכפר בני נעים, הסמוך לחברון. הפורעים הגיפו אותם מאחור וניסו לדחוף אותם לכיוון הכפר, תוך שהם מכים אותם, דוחפים אותם ומבודדים אותם אחד מהשני.

בשלב מסוים קפץ אחד הפורעים על אחד מרועי הצאן, שהיה חמוש ברובה M-16 וניסה לסובב את הנשק לעבר היהודי תוך שהוא מבצע ירי. בנס לאותו היהודי היה גם אקדח שאותו הוא הצליח לשלוף במהירות ולירות. בזמן הזה שמע הרועה צאן השני את הירי, שלף גם הוא את אקדחו ורץ לעבר המקום והצליח להדוף מחבל נוסף שקפץ על הרועה הראשון. כאשר הבינו הפורעים כי שני הרועים חמושים, הם נמלטו מהמקום.

הפצוע מהלינץ. צילום: חדי תקשורת

כעת נמצאים שני הרועים בתחנת המשטרה בחברון על מנת להגיש תלונה כנגד הפורעים, כאשר עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו מלווה אותם כאמור במקום. “אנחנו מקווים שהצבא יגיע במהרה למחבלים ויעצור אותם. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הסיפור הזה ונעשה הכל מבחינתנו שהמחבלים האלו ישבו בכלא שנים רבות”, אמר עו”ד בלייכר.

לדברי עו”ד בלייכר “אנחנו נמצאים בתקופה קשה שפעם אחר פעם יש התקפות תוקפניות כנגד חקלאים ורועי צאן יהודים בשטח. יש לנו ממש ניסיונות מובהקים של רצח, תחת ניסיון להראות את זה בהתחלה כמחאה, אבל זה מהר מאוד מגיע מעשה שמנסה לרצוח. בנס יש לנו כבר שני אירועים של יהודים שניצלו ברגע האחרון, אנחנו מקווים שהרשויות יתעשתו ויבינו שיש צורך לחדד את ההוראות ואין מצב שמחבלים מתקרבים ליהודים לטווח מגע”.

חדשות גוש עציון והר חברון חדשות מקומיות כתבה ראשית