רכישת מוצרים לבית אונליין: במיוחד עכשיו כשסגר

רכישת מוצרים לבית אונליין: במיוחד עכשיו כשסגר

בשנים האחרונות עוד ועוד ישראלים רוכשים מוצרים שונים באתרי המכירות באינטרנט, היקפי הרכישות אונליין צומחים במהירות ושוברים שיאים כל שנה מחדש. הטרנד של הרכישות באונליין עתיד להתרחב בתקופה הקרובה, במיוחד כיום בצל משבר הקורונה כאשר עלינו להסתגל לעבודה מהבית וכאשר קיים חשש להגיע לחנויות בגלל ההידבקויות בנגיף הקורונה.

יש לא מעט אתרי מכירות מובילים באינטרנט הנחשבים למועדפים על ידי הישראלים, זו הזדמנות מצוינת להקים אתר מכירות וליהנות מהכנסה נוספת או מעסק חדש המהווה את מקור ההכנסה העיקרי.

חנויות אונליין למכירת מוצרים לבית

לפני כעשור הישראלים החלו להתרגל לטרנד הרכישות אונליין של מוצרים כמו סמארטפונים, ציוד היקפי למחשבים, טיסות וחופשות. עם השנים הטרנד התרחב ורשתות שיווק גדולות החלו להציע רכישות אונליין של מוצרי מזון ומגוון רחב של מוצרים לבית, לרבות פריטים לעיצוב הבית.

כאשר הישראלים הפסיקו לחשוש מתשלום בכרטיסי אשראי באתרי המכירות אונליין, היקפי הרכישות אונליין צמחו בקצב מהיר מאוד, ובחודשים האחרונים המגמה תופסת תאוצה עצומה בגלל התפרצות נגיף הקורונה בארץ וברחבי העולם.

המציאות החדשה בתחום הצרכנות מביאה יותר ישראלים לרכישות אונליין באינטרנט, ורבים הפסיקו להגיע למרכזי הקניות, לרשתות השיווק ולחנויות הפיזיות במרכזי הערים ובקניונים. בשנתיים האחרונות הוקמו עשרות אתרי מכירות המציעים מגוון רחב של מוצרים לבית, החל ממוצרי מזון, דרך מוצרי טקסטיל ופריטים לעיצוב הבית וכלה במוצרי חשמל, אלקטרוניקה, ציוד מחשבים, תרופות וכמובן בגדים.

במקום להגיע לסופר ולהסתכן בהידבקות עדיף להזמין אונליין. צילום: Rawpixel

במציאות של היום ניתן לרכוש מגוון מוצרים אונליין, ובתקופת הקורונה הרבה ישראלים מבצעים רק רכישות אונליין, בעיקר מוצרי מזון ופארם, אך יש עלייה משמעותית ברכישת אונליין של כל המוצרים, כולל בגדים ופריטי אופנה, צעצועים ומשחקים לילדים, מוצרי טיפוח, יופי וקוסמטיקה, ציוד מחשבים וטכנולוגיה, וכמובן מגוון מוצרים לעיצוב ולתחזוקת הבית.

הזדמנות עסקית להקמת אתר מכירות באינטרנט

תקופת הקורונה משפיעה עלינו בדרכים שונות, לא מעט אנשים יצאו לחל”ת ורבים אחרים החלו לעבוד בעיקר מהבית, בצל הנחיות משרד הבריאות. דווקא בתקופות משבר יש הזדמנויות כלכליות שלא כדאי להחמיץ, יזמים ישראלים החלו להקים אתרי מכירות באינטרנט כדי לאפשר לציבור לרכוש מוצרים שונים אונליין, ללא צורך לצאת מהבית ובלי לחשוש מהידבקויות.

כדי להקים אתר מכירות מצליח יש לערוך מחקר שוק ולבדוק היתכנות כלכלית של אתר המכירות, לבדוק אילו מוצרים נדרשים על ידי הציבור בישראל, לבדוק מהי רמת התחרות בשוק ויש לחתום על הסכמים של יבוא מוצרים מסין כדי להציע פריטים שונים ומבוקשים באתר המכירות.

בעת הקמת אתר מכירות חשוב להחליט על מדיניות המשלוחים, במיוחד אם מוכרי מוצרים המיובאים מסין. משבר הקורונה גורם לעיכובים גם במשלוחים לכן אפשר לרכוש מלאי גדול ולספק רק מוצרים מהמלאי הזמין, יש גם אפשרות לעבוד מול ספקים סיניים בצורה של שיווק שותפים, כלומר אתר המכירות מציע מוצרים לבית המיוצרים בסין, ללא מלאי קבוע בארץ, ולאחר הזמנת פריט מסוים הספק הסיני מקבל תשלום ודואג לייצור ולמשלוח.

כדי להקים אתר מכירות המתמחה במוצרים לבית, מומלץ לפנות לחברה המתמחה ביבוא מוצרים מסין, החברה דואגת לאיתור ספקים אמינים, למו”מ אפקטיבי, לפיקוח על איכות הייצור והאריזה, להובלה יבשתית, לשילוח אווירי או ימי ועוד.

צרכנות