תושבי השומרון נערכים לתפילות יום כיפור בחוץ

תושבי השומרון נערכים לתפילות יום כיפור בחוץ

אלפים מתושבי השומרון נערכו בימים האחרונים לקיים את תפילות יום הכיפורים מחוץ לבתי הכנסת. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “מגלים אחריות; אם כל אחד יבדוק במה הוא יכול לעשות שינוי – נצליח לעצור את המגפה”

אלפים מתושבי השומרון ועשרות ישובים נערכים לקיים את תפילות יום הכיפורים לראשונה מאז קום מדינת ישראל – מחוץ לבתי הכנסת

לפני יומיים פנה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בקריאה: “לגלות אחריות ועל אף הקושי להוציא את המניינים ביום כיפור אל מחוץ לבתי הכנסת כדי למנוע הדבקה המונית”. זאת עוד קודם להחלטת הממשלה בנושא זה.

“צריך לגלות אחריות” אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “הבדיקה הבלתי פוסקת של כל מגזר איפה הצד השני לא בסדר, במקום לפשפש במעשיו, תוביל אותנו לקטסטרופה. לכן החלטנו שדווקא כאן, במקום להטיף לאחרים, נגלה דוגמא אישית ונוציא מיוזמתנו את תפילות יום הכיפורים מחוץ לבתי הכנסת, עוד לפני שהתקבלה ההחלטה בממשלה. אני מקווה שאנחנו נהיה סנונית ראשונה, בקריאה ערב יום הכיפורים לאחדות. כולם צריכים להתגייס למען המטרה הזו”.

משה וועקנין מהישוב רבבה הקים בית כנסת עבור הישוב אצלו בגינה בעזרת חבריו: “הבנו שצריך להתגייס לעניין, לראות מעבר למחלוקות, זה זמן מבחן לעם ישראל, אסור שיהיו הפגנות וגם לא תפילות במקומות סגורים, ואנחנו שמחים להתגייס לנושא הזה”

עשרות ישובים בשומרון בהם: רחלים, רבבה, נופים, יצהר, אבני חפץ יקיר והר ברכה התגייסו למען המטרה הזו, ופרשו מבעוד מועד ציליות ענק, בנקודות שונות בישוב לטובת המתפללים, כסאות פלסטיק ובחלק מהישובים אף מחיצות וסטנדרים ניידים. כדי לקיים את תפילת יום הכיפורים באופן הקדוש ביותר מבלי לסכן חיי אדם.

תושבי הישובים רחלים, רבבה ואבני חפץ נערכים למנייני חצרות:
צילום: וועדי הישובים

חדשות שומרון כתבה ראשית