ניתוח מתיחת פנים – מתאים גם לך

ניתוח מתיחת פנים – מתאים גם לך

ככל שאנחנו מתבגרים מתחוללים שינויים משמעותיים ברקמות הפנים, העור נעשה רפוי יותר עם הזמן והגיל, הוא גם הופך לדק יותר ורקמות הפנים והצוואר צונחות מטה ונוצרים עודפי עור הגורמים למראה עייף וזקן. הפתרון לתופעה הוא הזרקות ו/או ניתוח מתיחת פנים.

עור הפנים עובר שינויים ככל שמתבגרים בגלל התמעטות בסיבי הקולגן והאלסטין והירידה באיכותם, כמו כן הרצועות התומכות שתפקידן לקבע את העור לרקמות התת עוריות מתרופפות ומופיעים קפלי עור, השומן התת עורי צונח מטה ומידלדל וגם עצמות הפנים סובלות מדלדול וספיגה בעיקר באזור הלסת.

סוגי הטיפולים

כדי להילחם בפגעי הזמן והגיל אפשר לעבור טיפולים שונים למתיחת עור הפנים. הגישות המקובלות כיום הן הזרקות חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית, בוטוקס או שומן עצמי, טיפולי מזותרפיה או ניתוח למתיחת עור הפנים. יש שתי שיטות עיקריות לניתוח מתיחת פנים:

  • מתיחת פנים מלאה – ניתוח למתיחת פנים מלאה כולל הידוק רקמות החיבור העוטפות את שרירי הפנים, הסרת עודפי עור ובהתאם לצורך פיסול הפנים באמצעות שומן עצמי.
  • מיני ליפט – ניתוח מיני מתיחת פנים הנקרא גם פייס ליפט או מיני ליפט מתאים בעיקר לנשים וגברים בשנות ה-40 לחייהם.
אילוסטרציה. Pixbay

תהליך ניתוח מתיחת פנים

תהליך ניתוח מתיחת פנים מתחיל באבחון מקצועי על ידי מומחה, תיאום ציפיות, סדרת בדיקות לפני הניתוח וייעוץ מקצועי. יש להתאים את שיטת הטיפול למצב העור ולצרכים ולרצונות של המטופל או המטופלת, כאשר המטרה היא לשמור על מראה טבעי של הפנים לאחר הניתוח. יש להקפיד על הנחיות הרופא לקראת הניתוח, למשל הפסקת עישון לפחות 3 שבועות לפני הניתוח.

את הניתוח מבצעים בהרדמה כללית או מקומית, על פי החלטת הרופא והמרדים ובהתאם לשיטת הטיפול ומורכבות הניתוח.

בניתוח עצמו מבצעים חתכים זעירים שרובם נסתרים בקדמת האוזן ומאחוריה, מרימים ומקצרים את שרירי הפנים הרפויים, מחזירים נפח לפנים באזורים בהם יש צורך ומזריקים שומן. מומלץ לוודא שהרופא המנתח משתמש בטכניקה המתקדמת להשתלת שומן בגישת NANO FAT, כך מבטיחים שיפור באיכות העור לאחר הניתוח וניתן לפסל את הפנים בהתאם לתוצאות הרצויות.

החלמה אחרי הניתוח

לאחר הניתוח למתיחת הפנים יש להקפיד על הנחיות הרופא, תקופת ההחלמה קצרה ונמשכת כ-5 ימים עד שבוע, במיני מתיחת פנים אין צורך באשפוז אחרי ההליך הכירורגי ואפשר להשתחרר הביתה באותו יום. לאחר ניתוח מלא יש לעבור אשפוז ללילה אחד לצורך השגחה רפואית ותקופת ההחלמה ממושכת יותר ואורכת כשבועיים עד 3 שבועות. חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומבילוי בים ובבריכה למשך 6-4 שבועות.

הכתבה באדיבות ד”ר מנו רובינפור, מומחה מוכר ובעל שם בתחום הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. ד”ר רובינפור משמש כרופא בכיר במחלקת לכירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא ועד היום ביצע אלפי ניתוחים מוצלחים תוך יישום שיטות וטכנולוגיות חדשניות, הוא ידוע כפלסטיקאי קפדן העומד מאחורי הבטחותיו. ד”ר רובינפור מתעדכן בכל הגישות והטכניקות המתקדמות בתחום הטיפולים האסתטיים ועובר השתלמויות מקצועיות בישראל ומעבר לים כדי להעניק טיפולים מתקדמים ואיכותיים יותר לכל המטופלים.

נשים