ראשי שדולת א״י לרה״מ ושר הביטחון: ״עמדו איתן בהתחייבותכם לפינוי חאן אל אחמר״

ראשי שדולת א״י לרה״מ ושר הביטחון: ״עמדו איתן בהתחייבותכם לפינוי חאן אל אחמר״

אחרי החלטת בג״צ לדיון נוסף בענין המאחז הפלסטיני חאן אל אחמר למרות פסק דין חלוט לפינויו, דורשים ראשי שדולת א״י: ״וודאו כי תשובת המדינה בבג״צ חאן אל אחמר תהיה חדה וכי אין מקום לשינוי פסק דין חלוט״

לקראת הדיון בבג״ץ ביום רביעי הבא בעניין המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר שיגרו ראשי שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש (הליכוד) וח״כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושרת המשפטים איילת שקד.

חאן אל אחמר. צילום: רגבים

ראשי השדולה ציינו כי מקרה “חאן אל אחמר” מהווה קו פרשת מים ומקרה בוחן מהותי בנושא הריבונות הישראלית וטומן בחובו אינטרסים אסטרטגיים של מדינת ישראל ועל כן יש לפנות את המאחז באופן מיידי.

עוד ציינו ראשי השדולה את האבסורד שבו עקרון ״סופיות הדיון״ אשר היה מקודש בהרס עמונה ונתיב האבות, נרמס כאשר בג״צ איפשר לקיים דיון נוסף בעקבות בקשת עו״ד מטעם הרשות הפלסטינית.

״לאחר עשור של דיונים ועתירות, קבע בית המשפט בפסק דין חלוט כי אין עילה לעכב את הפינוי ואין וויכוח משפטי על אי-חוקיותו של המתחם. אלא שלמרות הכלל אותו קבע בית המשפט העליון בפינוי היישובים עמונה ונתיב האבות, החליטה לאחרונה השופטת ברון לקבל עתירה מופרכת נוספת ערב הפינוי, אשר הוגשה בידי עו״ד המייצגים את הרשות הפלסטינית.״ כותבים ראשי השדולה

ראשי השדולה ממשיכים ומבקשים מראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים כי יעמדו איתן תחת התחייבותם לפינוי המאחז הבלתי חוקי, בלא להתקפל בפני גורמים זרים. בנוסף דורשים לוודא כי תשובת המדינה בדיון בבג״צ תהיה חדה וברורה כי מדובר במאחז בלתי חוקי בעליל וכי אין מקום לשינוי פסק דין חלוט אשר ניתן ע״י בג״צ.

״אסור למדינה לפספס עת רצון זו, לאכוף את חוקיה ולהוכיח את ריבונותה, בזמן שדגלים פלסטינאים מונפים בגאון על אדמותיה״.

Uncategorized כתבה ראשית