ערב יום הכיפורים: סליחות ותפילת שחרית בכניסה לשכם

ערב יום הכיפורים: סליחות ותפילת שחרית בכניסה לשכם

מאות בני אדם קיימו סליחות ותפילת שחרית בצומת יצהר הגדול, בכניסה לשכם במחאה על התגברות הטרור. בתפילה השתתפו רב השומרון הרב לבנון, יור מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ וראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר: “באנו לזעוק את הזעקה; לעצור את האסון הבא, דורשים מבצע חומת מגן 2”.

מאות בני אדם מיישובי גב ההר בשומרון התפללו הבוקר בכניסה לשכם, בין המתפללים רב השומרון הרב אליקים לבנון,  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ויו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ.

התפילה התקיימה  במחאה על התגברות הטרור באזור.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “במקום להתפלל בבתי הכנסת בישובים, אנחנו נאלצים לצאת לרחוב כדי לזעוק את הזעקה של היתום והאלמנה לפני שיהפכו להיות כאלו. אף אחד לא יודע, מי יהיה הקורבן הבא, אולם לכולם ברור, שאם הממשלה לא תורה על יציאה מיידית למבצע רחב היקף, להרס תשתית הטרור ב”רשות הפלסטינית”, למבצע “חומת מגן 2″ הקורבן הבא, היתום הבא, הוא רק עניין של זמן. כל יום שחולף, והממשלה הזו טומנת את ראשה בחול, מקרב אותנו לאסון הבא”.

מתפללים בכניסה לשכם. קרדיט: רועי חדי

הרב לבנון הסביר את המחאה: “המצב הבטחוני כידוע גרוע ביותר, כוחות הבטחון עושים כמיטב יכולתם כדי להתגבר, לחסום לעצור את המחבלים, אבל השיטה לא עובדת, ולכן אנחנו באותו מקום, כבר שנים ארוכות, כל פעם הטרור מתגבר וכאילו אין דרך למנוע אותו. זוהי יוזמה של התושבים, תושבי גב ההר, שיצאו לרחובה של עיר להתפלל, ולדרבן את כוחות הממשלה לעשות פעולות הרבה יותר דרסטיות, כדי שנוכל לנסוע בבטחה. הייתה תפילה גדולה והכל עבר בשלום. אני מקווה שמי ששומע יבין את הצורך בשינוי דרסטי בכל הגישה של מערכת הבטחון”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ יו”ר רשימת הציונות הדתית: ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון מסוכנת ועל הממשלה להורות לצה”ל לצאת למבצע צבאי נרחב בשכם ובג’נין למיגור קיני הטרור לפני שהוא פוגע בישראלים חלילה. כמתיישבים וכמנהיגי ציבור אנחנו לא יכולים לשבת בשקט. באנו הבוקר לחזק את ידי צה”ל וכוחות הביטחון ולהביע את הדרישה הצודקת שלנו לביטחון”.

הפעילות שהוקמה על ידי התושבים מבטיחים כי “צעדי המחאה יוחרפו עד שהביטחון יחזור וכי כל עוד לתושבים לא יהיה ביטחון, לאויבים לא תהיה שגרה”.

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית