רילוקיישן עם המשפחה – 4 טיפים

רילוקיישן עם המשפחה – 4 טיפים

ילדים זה שמחה, אבל כאשר מדובר על רילוקיישן עם המשפחה, חשוב מאוד לדאוג לנחיתה רכה עבורם במדינה החדשה. הנה 4 טיפים שיסייעו לכם בכך.

רילוקיישן עם המשפחה הוא פרק חדש לגמרי בחיים שלכם. לצד ההתרגשות וחוסר הוודאות שהם חלק בלתי נפרד מהשלב החדש בחיים, יש כמה דברים שחשוב לדאוג להם כאשר עושים רילוקיישן עם המשפחה. אספנו כמה “רילוקיישנרים” וביקשנו מכל אחד טיפ לנחיתה רכה:

עמית: “אנחנו עשינו רילוקיישן עם 2 ילדים קטנים, כך שזה היה יחסית פשוט. הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת הוא לוו את הילדים בתשומת לב ובהכלה לקשיים שלהם. אני ממליץ לרשום את הילדים למסגרות ואת העבודה שלכם להתחיל כשבועיים מאוחר יותר. בדרך הזו אתם יכולים ללוות את הילדים באיזי, לוודא שהם ‘מוצאים את עצמם’ במסגרת החדשה, אתם זמינים בימים הראשונים אם קורה משהו, ובכלל – אין את הלחץ של להגיע בזמן למשרד. כאשר אתם משוחררים מלחצים, הילדים מבינים שהם במקום בטוח ויכולים להתחיל להתרגשל לשגרה החדשה”. 

אורית: “הילדים שלי היו גדולים יחסית כאשר עשינו רילוקיישן, והיה לי חשוב שהם יגיעו עם יכולות גבוהות באנגלית. בדרך הזו הקליטה שלהם במסגרות החינוכיות ויכולות התקשורת עם חברים חדשים יהיו קלות יותר. כמה חודשים לפני שעלינו למטוס, לקחתי עבור כל אחד מהילדים מורה פרטי שישב איתם כמה פעמים בשבוע, לימד דקדוק בשפה גבוהה, העשיר את אוצר המילים שלהם ואת יכולות הביטוי בכתב ובעל פה. בעיני זה מה שהפך את הרילוקיישן לקצת יותר פשוט ופחות מאיים עבורם. ברגע שנחתנו והם הבינו את מה שהם שומעים סביבם, התחושה לא הייתה מנוכרת, אלא משהו שאפשר להתרגל ולהתמודד איתו”.

מיכל: “הילדים שלי התקשו מאוד להישאר כל כך הרבה שעות במסגרות הלימודיות אחרי הרילוקיישן. לכן בשלב הראשון הוצאתי אותם מוקדם יותר והשלמנו את הלימודים בבית. בעיני הכלה ואמפתיה למצב שלהם זה הדבר הכי חשוב שתורם לרילוקיישן מוצלח. ברגע שהעניינים בבית סוערים, הילדים לא מצליחים להסתגל ויש את המרחק מהמשפחה שמקשה באופן אובייקטיבי על הכל, אז יש מן תחושת כאוס שעלולה לחלחל גם לעבודה ולפגוע ברילוקיישן”. 

מור: “רילוקיישן עם המשפחה מחייב תשומת לב שונה לכל אחת מהחברים במשפחה. מה שמתאים לילד אחד לא בהכרח מתאים לילד אחר, הזוגיות חווה טלטלה וגם החיים האישיים של כל אחד מבני הזוג. במילים אחרות, חשוב לעשות הכנה מוקדמת טובה ויסודית לעניין. אנחנו עברנו מעין סדנא לקראת הרילוקיישן. קיבלנו שם כלים מעולים שהיו לנו לעזר רב. בנוסף, קבענו עם המשפחות מראש מתי נתראה וזה נתן מעין יעדים כאלה לכולנו. ידענו שאנחנו לבד, אבל גם ידענו שהמפגשים המשפחתיים מתקרבים. זה נתן לנו הרבה מאוד אוויר לנשימה. בהצלחה לכולם!”

 

מידע כללי