הפת”ח קרא להתנקש בחייו – אבטחה צמודה ליוסי דגן

הפת”ח קרא להתנקש בחייו – אבטחה צמודה ליוסי דגן

לאחר פיגוע הירי אמש בו הגן ראש מועצת שומרון יוסי דגן על ילדים בגופו תוך שימוש בנשק, גדודי חללי אל אקצה של הפת”ח פרסמו כרוז רשמי הקורא להתנקש בחייו של דגן, בעקבות כך הגדירה המשטרה את דגן כמאויים בדרגה הגבוהה ביותר ואבטחה הוצמדה לו ולביתו. יוסי דגן: “לא סופר אותם – נבנה את השומרון ואת א”י עוד יותר חזק”

אמש (ראשון) כזכור אירע פיגוע ירי בכיכר חטמ”ר שומרון לאחר הפגנה על המצב הביטחוני, במהלך הפיגוע בלט ראש מועצת שומרון יוסי דגן אשר הגן על אזרחים וילדים שעמדו לצידו באמצעות נשקו האישי.
בעקבות כך, יצאו “גדודי חללי אל אקצא” – הזרוע הצבאית של הפת”ח, ארגונו של אבו מאזן, בכרוז רשמי עם הלוגו של חללי אל אקצא, הקורא להתנקש בחייו.
בכרוז מופיעות תמונותיו של דגן מהפיגוע אמש מחזיק את נשקו ומגן על הילדים ועליה ציור של כוונת ירי על ראשו של ראש המועצה.

בעקבות כך, בסיומה של הארכת מצב שהתקיימה היום במטה הארצי ובמחוז ש”י הוחלט להכריז על דגן כמאויים בדרגה 6 – הרמה הגבוהה ביותר, והחל מרגעים אלו יוסי דגן יאובטח 24 שעות ביממה ע”י אבטחת אישים. כמו כן, מעתה גם ביתו יאובטח 24 שעות ביממה גם שלא נמצא בו.

בעקבות האיומים והחלטת המשטרה מסר דגן “לא סופר אותם, נמשיך לבנות את השומרון ואת ישראל עוד יותר. אבל אני לא הסיפור כאן, הממשלה מפקירה את התושבים, אנחנו נמצאים תחת גל טרור קשה, אירוע רודף אירוע, וב”ה נס רודף נס, אבל אסור לנו לסמוך על הנס, חייבים לעבור ממגננה להתקפה, הממשלה חייבת לצאת לחומת מגן 2, אם ח”ו היו 20 פיגועים בת”א הינו כבר בעיצומו של המבצע, אסור לחכות לאסון הבא חייבים לצאת להתקפה”, מסר דגן.

בכרוז שהופץ, שפורסם בין היתר בקבוצת התקשורת של ארגון פתח בשכם, נכתב בין היתר בשפה הערבית “אלוהים בא אליהם משם לא ציפו והטיל אימה בליבם. תטעמו קצת מהפחד של הילד ריאן ואנחנו ננקום, אז זכרו היטב ותערבו את מעשינו”. כמו כן הוספה שורה בשפה העברית בה נכתב “אנחנו מחכים לך” לצד אותם המילים בערבית.

נזכיר כי בתחילת השבוע, לאחר שהסתיימה הפגנת תושבי השומרון במחאה על פיגועי הירי והמצב הביטחוני המדרדר ביהודה ושומרון, נפתחה לעבר קבוצת משפחות אש כבדה של קליעים נותבים וירי צרורות מנשק אוטומטי מכיוון כפר כליל בפאתי שכם.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהיה במקום עם המשפחות במקום הירי, שלף את נשקו האישי והגן על האזרחים והילדים שעמדו לצידו. לצידו של דגן היו עוזריו גד דעי ועידו זאבי, וכן מזכיר איתמר חננאל אלקיים ומפיק ההפגנה יוסף פריסמן. בסרטון מזמן פיגוע הירי שרץ ברשתות, נראה יוסי דגן מכווין את האזרחים לשכב ולתפוס מחסה, כשבמקביל ירה באקדחו האישי לעבר המחבלים כדי לחפות על קבוצת ילדות ולאפשר להן להגיע למחסה מאחורי הרכבים, יחד עם האזרחים שהיו במקום, עד להגעת תגבורת של חיילי צה”ל. כוחות צה”ל פתחו בסריקות על מנת לאתר את המחבלים.

ביטחוני חדשות שומרון