עינב: מרכז סייבר לזכרו של החייל עמית בן יגאל הי”ד

עינב: מרכז סייבר לזכרו של החייל עמית בן יגאל הי”ד

בישוב עינב בשומרון חנכו מרכז סייבר לנוער לזכרו של החייל עמית בן יגאל הי”ד שנפל במבצע בשומרון. אביו של החייל, ברוך בן יגאל: “זו גאווה גדולה שהבן שלי יונצח בשומרון”

בטקס חגיגי שהתקיים בישוב עינב, נחנך מרכז “זרם” – מרכז ראשון מסוגו להכשרת בני נוער, ילדים ומבוגרים מהשומרון בתחומי המחשוב, הסייבר, התכנות והרובוטיקה*. המרכז הוקם לזכרו של החייל עמית בן יגאל הי”ד שנהרג במהלך מבצע ללכידת מיידי אבנים בכפר יעבד.

המרכז החדש, שנחנך ע”י ראש המועצה יוסי דגן, יו”ר וועד הישוב מוטי פלדמן ואביו של עמית הי”ד, ברוך בן יגאל, ישמש כחממה לצוותים משותפים למיזמים בתחומי הדיגיטל, הייטק ועיצוב. “מרכז ייחודי זה נבנה הודות לאנשים מהיישוב בהובלת יו”ר היישוב, בתרומת תורמים שמעדיפים להשאר בעילום שם ולהנצחת החייל עמית בן יגאל ז’ל” אומרים במזכירות הישוב עינב.

המרכז נבנה בסיוע המועצה האזורית שומרון ובדחיפתם של יו”ר וועד הישוב מוטי פלדמן, מנכל הישוב ביני כספי, רכזת הקהילה מירב אסולין ואלעד עשהאל שהניע בהתנדבות את הפרוייקט והשקיע בו רבות.

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן אמר במהלך האירוע לאביו של עמית הי”ד: “זהו המקום השלישי בו עמית מונצח בשומרון, עמית הונצח במבוא דותן בגן שעשועים, בחווה בריחן וכעת כאן. אלה כולם הנצחות של חיים. בגן השעשועים ילדים משחקים אל מול עמק דותן בו הלכו אבותינו, בחווה בני נוער שותלים עצים ופרחים וכאן בני נוער מקבלים השכלה, משתלמים בדברים הכי חשובים שיש, וגם מקום קהילתי”. ואתה זיכית אותנו שאתה מוכן שננציח את הבן הגיבור שלך כאן אצלנו. אני רוצה להודות לך ואני מבקש למסור לך את האהבה של כל תושבי השומרון. אתם חלק מהסיפור של השומרון לתמיד”. דגן הוסיף בהתייחס ליוזמה של תושבי עינב: “היישוב ענב מוביל בהצמחת אנשים ליצירתיות חדשנות ותרומה לקהילה, המרכז יהווה תרומה אדירה לאיזור ולנוער”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עם ברוך – אביו של עמית בן יגאל הי”ד, לאחר הטקס.

מרכז זרם הינו פרויקט ההנצחה השלישי שהוקמו בשומרון לזכרו של עמית. אביו של עמית, ברוך בן יגאל סיפר באירוע “היום מבחינתנו זהו יום חג. העין בוכה והלב שמח. העין בוכה כי עמית לא כאן ולא רואה את כל הדברים המדהימים האלה. בנוסף, עורכי הדין של המחבל, שהפסידו בשתי ערכאות בבית הדין הצבאי, עתרו בשיא חוצפתם לבג”צ בשביל לפתוח את הקבר ולהוציא משם את הקסדה של עמית. לעומת זאת הלב שמח כי היום אנחנו מקימים כאן משהו חינוכי ואנחנו עסוקים בלבנות והם עסוקים בלהרוס. אנחנו נוטעים והם עוקרים. זה ההבדל בינינו, וב”ה שכאלה אנחנו ואין לנו את הדי.אן.אי של להרוס. אני רוצה להודות למועצת שומרון לראש המועצה יוסי דגן, ולתושבים וזו גאווה גדולה מאוד שהבן שלי יונצח במרכז חשוב זה”.

חינוך ותרבות כתבה ראשית