כביש 55 – אלפי מנשה – כפ”ס: אושר שלב ב’ של הכפלת הכביש

כביש 55 – אלפי מנשה – כפ”ס: אושר שלב ב’ של הכפלת הכביש

הכפלת קטע הכביש השני – מאלפי מנשה עד כביש 444, אושרה היום למתן תוקף. כביש שני בשומרון דו נתיבי. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “מהלך היסטורי, שישנה את פני השומרון”

הועדה לתכנון ובנייה במנהל האזרחי דחתה את ההתנגדויות ואישרה הבוקר למתן תוקף את הכפלת הקטע השני בכביש 55 לכביש דו נתיבי מצומת אלפי מנשה ועד לחיבור עם 444. הכביש המתוכנן להיות דו נתיבי יגיע בסופו של דבר עד צומת גלעד. זהו קטע הכביש השני שמאושר להכפלה בכביש 55. קטע הכביש הראשון מצומת אלפי מנשה לכיוון ככר צופים אושר ויצא לביצוע.

זהו למעשה הכביש השני בשומרון שיהפוך לדו נתיבי, והוא יתווסף לכביש 5 המוביל ליישובי מרכז השומרון. והוא צפוי לשנות את פני האיזור כולו ויפתור את בעיית הפקקים

הכביש ישרת את תושבי הישובים: צופים, אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים, שבי שומרון, עינב, חוות גלעד, יצהר, עמנואל, נופים, חוות יאיר, יקיר וכן את תושבי הכפרים הערביים באיזור.

“זהו רגע היסטורי, להכפלת כביש 55 יש משמעות דרמטית על המרחב, ועל ההתיישבות כולה, הכביש ייתן מענה בטיחותי ומציל חיים גם ליהודים שנוסעים בכביש וגם לערבים, והוא אבן דרך משמעותית בדרך לחזון מליון תושבים בשומרון”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, שרת התחבורה היוצאת מירי רגב בתוואי כביש 55. ארכיון. צילום: רועי חדי.

דגן הודה לשרת התחבורה היוצאת מירי רגב, שרת התחבורה הנוכחית מירב מיכאלי שמשרדה קידם את הפרוייקט, ראש המנהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה, נטליה אברבוך במנהל האזרחי, ישראל אפריאט ואדם רת”ח תשתית, ולניסים פרץ.

כמו כן דגן הודה לכל ראשי הרשויות בשומרון שהיו שותפים בנושא: ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, ותודה מיוחדת ליגאל להב ראש מועצת קרני שומרון שבשותפות מלאה עשה רבות בשיתוף פעולה.

ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב בירל גם הוא על ההחלטה ואמר: “זהו רגע היסטורי וחשוב שיאפשר כעת את הקמת 4 נתיבים עם מעקה הפרדה במקטע המסוכן ביותר שגבה חיי אדם רבים בלו”ז קצר ויביא גם לסיום סיוט פקקי הבוקר לציבור כולו”.

חדשות שומרון תחבורה ותשתיות