מטף כיבוי אש – חובה בכל בית ועסק

מטף כיבוי אש – חובה בכל בית ועסק

מטף כיבוי אש – פרט חובה בכל עסק

כל עסק צריך ציוד כיבוי אש. עסק שרוצה לקבל אישור עסק צריך גם אישור מכבי אש. אישור מכבה אש שיש דורש שיהיה בעסק ציוד המיועד לכיבוי אש. לעיתים כמה עסקים חולקים ציוד כיבוי אש. אבל חשוב שהציוד יהיה בכל בניין משרדים. וגם בבנייני מגורים. החלק החשוב מהציוד הוא מטף כיבוי אש. גם מזנק כיבוי אש הוא חשוב מאוד. נשאלת השאלה איזה ציוד כיבוי אש אתם צריכים ומה אתם צריכים לדעת עליו?

סוגי מטפי אש

 יש מטפי כיבוי אש גדולים ויש מטפי אש קטנים. מטפי אש קטנים שוקלים 3 ק”ג. מטפי אש גדולים 6 ק”ג. יש כל מיני מילויים למטפים. יש מטפים שיש להם מילוי גז. יש מטפים שיש להם מילוי קצף. הגז שממלאים במטפי גז הוא פחמן דו חמצני או הלון. יש גם מטפים הכוללים קצף. כל עסק נדרש לבצע בדיקה של המטפים פעם בשנה לראות כי חומר הכיבוי תקין ולא חסר חומר כיבוי. אם חסר חומר כיבוי, חשוב למלא אותו. כל מטף מתרוקן אחרי 12 שנה גם ללא שימוש אם מדובר בגז. מטפים של אבקה מתרוקנים תוך 6 שנים ויש למלא אותם. ניתן גם לקנות מזנק כיבוי אש.

ציוד חשוב נוסף לכיבוי אש

מלבד מטפי כיבוי אש צריכים להיות בעסק גם צינורות כיבוי וגלגלוני כיבוי. ציוד כיבוי אש הוא חשוב והכרחי לעסק. ציוד כיבוי אש בעסק יכול להציל חיים. איך אתם אמורים להשתמש במטף כיבוי אש אם חלילה פורצת שריפה? צריך לחפש איפה מקור השריפה ולכבות אותה במהירות  כדי למנוע התפשטות השריפה. שימו לב שאסור להשפריץ נוזלים על מכשירי חשמל המחוברים לחשמל. צריך לפנות את הבניין בזריזות ולא להתעכב כדי להציל חפצים. חיי אדם חשובים יותר. אם הצלחתם להשתלט על האש, מצוין, ואם לא, לא להיכנס לפאניקה. לדאוג שכולם יצאו מפתחי חירום להתקשר למכבי אש. אם אי אפשר לצאת מהבניין מכל סיבה שהיא, לא להיבהל להעביר את האנשים למקום שיש בו אוויר נקי. להתקשר למכבי אש.

מידע כללי