עורך דין התחדשות עירונית

עורך דין התחדשות עירונית

בערים רבות קיימות שכונות ותיקות עם תשתיות ישנות אשר יש צורך לחדשן. אחת הבעיות היא שיש בהם בנייני מגורים ישנים שנבנו לאחר קום המדינה. יש בנייני רכבת, בניינים בני עד 6 קומות ללא מעלית, דירות קטנות מאוד ועוד. כל אלו ואחרות נוספות אינן מתאימות למגורים בעידן המודרני. בעיה אחרת היא שהן פרוסות על שטחים גדולים ואין ניצול מרבי של קרקע.

לאור הנתונים הללו ואחרים נוספים יוצאות ערים רבות בתכניות הנקראות התחדשות עירונית. במרכזן עומד הרעיון של פינוי בינוי. כלומר: פינוי הדיירים מהדירות הישנות, הריסתן והריסת כל הבניינים הציבוריים אם קיימים והכנת תכנית מתאר חדשה לכל השכונה.

ייעוץ לבעלי בתים

מתכנית כזאת מרוויחים רבות בעלי הבתים. הם אמורים לקבל דירות מודרניות בבניינים גבוהים עם מעליות. כן, הם יזכו לחניות מסודרות, לתשתיות של מבני ציבור, לפארקים, גני שעשועים ועוד. הכול בהתאם לתכנית מודרנית. העניין הוא, שבעלי דירות רבים מן השורה אינם מבינים בפרויקטים כאלו ולא תמיד מודעים לזכויותיהם. עורך דין התחדשות עירונית יכול לסייע להם בייעוץ, בייצוג מול הרשויות וחברות הבנייה, במשא ומתן והכנת הסכם, בביצוע פעולות שונות, ובאופן כללי, בייצוג לכל אורך הפרויקט. היות ומדובר על ציון דרך חשוב בחייהם כדאי שהם ייגשו אליו עם ידע מדויק, עם מידע לגבי המהלכים שמתבצעים ועם פרטים חשובים ומשלימים אחרים.

PIXABAY

פעילות ממוקדת

עורך דין התחדשות עירונית מבצע בפועל פעולות רבות. הוא יבדוק את נושא המיסוי, יברר אם יש פטורים ממיסים והקלות אחרות, הוא ינהל משא ומתן וינסה להוסיף סעיפים לטובתם במסגרת ההסכם שייחתם, הוא יבדוק נושא של ערבויות מתאימות כאשר מוסרים את הדירה הישנה, יסייע בנושא של דיור חליפי כולל שכירות, ייעץ לגבי ליווי פיננסי אם נדרש כזה, ירשום את הזכויות בטאבו לאחר סיום הפרויקט, ידאג שהרשות והקבלן ימלאו את חלקם בהסכם בשלמות ועוד. הוא יטפל גם בנושאים אחרים הקשורים בין הדיירים לבין עצמם. לעיתים, יש דיירים סרבנים, לפעמים מתגלעים חילוקי דעות בין בעלי הבתים לגבי חלוקה בתמורות המתקבלות וכן הלאה.

ייצוג רשות מקומית וקבלנים

כל אלו נושאים בעלי משקל רב העלולים לעכב את הפרויקט ורצוי שיטופלו מקרוב וללא שהייה. נושאים אחרים היכולים להקשות הם בכל מה שקשור לאיכות הביצוע, ללוח הזמנים של הפרויקט וכן הלאה. עורך דין פינוי בינוי יקפיד ללוות את הפרויקט ישלח התראות כאשר נוצרים עיכובים, ובאופן כללי, יוודא שהוא מתנהל היטב ועל פי כל ההסכמים שנחתמו. הוא יכול לספק שירותים גם לרשות המקומית וללוות אותה בעת הכנת התכנית, בייצוג מול קבלנים זוכים מול הדיירים ועוד. הצלע השלישית בכל פרויקט כזה הם הקבלנים עצמם וגם הם נזקקים לייעוץ וליווי אותו יכול לספק עורך דין התחדשות עירונית. מערבותו חשובה לכל צד בכל שלב.

נדל''ן