תפילת שחרית חגיגית נערכה בעיירה סמוע הסמוכה ליישובים עתניאל ושמעה

תפילת שחרית חגיגית נערכה בעיירה סמוע הסמוכה ליישובים עתניאל ושמעה

תפילת החג בבית הכנסת בסמוע הופכת למסורת- הבוקר, יום שישי בחול המועד סוכות התקיימה בחסות מועצה אזורית הר חברון תפילת שחרית של חג עם ארבעת המינים וסוכה בבית הכנסת העתיק בעיירה סמוע הסמוכה ליישובים עתניאל ושמעה, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי: “בית כנסת העתיק בסמוע יחד עם זה שבסוסיא ומספר בתי כנסת נוספים שנמצאו בהר חברון הם עדות חייה וברורה לזיקה שלנו על הארץ”

בית הכנסת שימש קהילה יהודית גדולה לאחר בית שני ונמצאו בו שרידי מבנה בית הכנסת וכן מנורות ותבליטים של מנורת המקדש. בנוסף נמצא במקום כדים מלאים בזהב ומתוארכים לתקופת בית ראשון.

הבוקר, במהלך הביקור נכנס ד”ר דביר רביב מרצה לארץ ישראל ומי שחשף וחקר אתרים רבים ביהודה ושומרון, מצויד בציוד מתאים, למערכת המסתור התת קרקעית שנמצאת במקום על מנת לתעד ולרשום אותה כחלק ממחקרו על מערכות מסתור. מערכת זו הוקמה ככל הנראה בתקופת בר כוכבא בה ביססו יהודים רבים את חייהם באזור.

זוהי הפעם השלישית בשנה האחרונה בה מתקיימת כניסה מאורגנת למקום, לאחר הכניסה בחנוכה ובפסח ובכך נהפכת תפילת החג במקום למסורת מקומית.

בתפילה לקחו חלק מח”ט יהודה אל”מ איתמר בן חיים וסגנו סא”ל שחר וכן קצין ההגמ”ר איתן דנא.

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: “בית כנסת העתיק בסמוע יחד עם זה שבסוסיא ומספר בתי כנסת נוספים שנמצאו בהר חברון הם עדות חייה וברורה לזיקה שלנו על הארץ, אנו זוכים מידי חג בהתרגשות להמשיך את מסורתינו בת אלפי שנים בנטילת ארבעת המינים כפי שנהגו כאן קהילות יהודיות במשך מאות שנים. תודה גדולה לחטיבת יהודה על האפשרות להתפלל במקום בשלווה ובביטחון”

צילום: מאיר דנא פיקאר
חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית