נעים להכיר: יעקב דולב מטלמון – הקב”ט המיתולוגי שלא מפסיק לרוץ

נעים להכיר: יעקב דולב מטלמון – הקב”ט המיתולוגי שלא מפסיק לרוץ

יעקב דולב שירת במשך 22 שנה כקב”ט הביטחון של מטה בנימין, אבל בשנים האחרונות החליט לעשות שינוי של 180 מעלות ובחר להקדיש את פועלו לשימור ותיעוד מקורות המים בבנימין. לקראת מרוץ התנ”ך הקרוב (18.10) יעקב נבחר על ידי המועצה להיות הפרזנטור של המרוץ ומאז נכנס לתוכנית אימונים, מעלה סרטונים, נפגש עם רצים וקבוצות ריצה ומראיין אותם בהכנות למרתון.

יעקב דולב המתגורר ביישוב טלמון (נשוי+6 ילדים וסבא לנכדה אחת) היה קב”ט הביטחון של מטה בנימין במשך 22 שנה, אבל לפני שנתיים הרגיש שהוא צריך פסק זמן מהביטחון ועבר לתחום התיירות, אחזקה ושיפוץ מקורות מים.

כמרתוניסט לשעבר, יעקב מעיד כי מרתון התנ”ך הוא המסלול הקשה ביותר שהוא מכיר, שכן רובו מתנהל בעלייה, ומזמין את האצנים להצטרף בשל הנוף המרהיב והאוויר הצח במסלול. “בשנים האחרונות אני מקדיש את פועלי לשיפוץ ותיעוד מקורות המים בגזרת בנימין. לפני 4 שנים סיימתי מרוץ של 15 ק”מ אך מאז זנחתי את הספורט ולקראת המרתון קיבלתי על עצמי את תפקיד הפרזנטור האזורי של המרוץ”, הוא מעיד.

יעקב דולב. צילום: יחצ
פרזנטור של כושר ואורח חיים בריא. יעקב דולב. צילום: יחצ
מרתוניסט קבוע. יעקב דולב. צילום: יחצ

יעקב מתאמן עם מאמן אישי ורץ 4 פעמים בשבוע, כשהוא מחלק את המסלול ליעדים קטנים. “אימון עליות זה אתגר לכל אצן ואם מוסיפים לכך את הנוף הייחודי והשיחות עם אצנים אחרים, זה כיף אדיר. המרתון מרגיש עבורי חלק מההמשכיות של ההיסטוריה, והזדמנות להוכיח שבני ישראל לא בורחים אלא ממשיכים להיאבק ומהבחינה הזו אנו ממשיכים את המסורת בסוכות”.

מרוץ התנ”ך הבינלאומי מבוסס על מסלול של 42.2 ק”מ המשחזרים את הריצה ההיסטורית מהסיפור התנ”כי , מספר שמואל א’  על איש בנימין ורצתו אל עלי הכהן הגדול בשילה הקדומה, בעקבות התבוסה לפלישתים. המרוץ שכונה בתחילה “מרוץ האיש בנימין” הפך עם השנים למרתון התנ”ך ומתקיים מדי שנה בסוכות – 18.10.19 בהפקת חברת מרתון ישראל הסוחפת אלפי אצנים מהארץ ומכל העולם. המרוץ כולל 4 מקצים אשר בסופם יקבל כל משתתף מדליית חרס ומגן מיוחד למשתתפי המרתון המלא.

חדשות בנימין כתבה ראשית תיירות ונופש