שיא של תיירות בבנימין: למעלה מ-800 אלף מטיילים ביקרו בשנה החולפת באתרים שונים בחבל בנימין

שיא של תיירות בבנימין: למעלה מ-800 אלף מטיילים ביקרו בשנה החולפת באתרים שונים בחבל בנימין

לקראת השנה הנכנסת, סיכמו במועצת בנימין את שנת תשע״ט וחושפים בגאווה כי למעלה מ-800 אלף תיירים ומטיילים פקדו את חבל בנימין במהלכה. מדובר בנתון גבוה ועלייה מרשימה של כ-10% במספר המבקרים והמטיילים לעומת שנה קודמת. ראש המועצה ישראל גנץ: ״הנתונים לא מפתיעים אותי. בנימין, ארץ התנ”ך, היא חבל הארץ היפה בעולם.״

מועצה אזורית מטה בנימין נערכת בימים אלו לארח את עשרות אלפי התיירים והמבקרים שיגעו לפקוד את המסלולים והמעיינות בחול המועד סוכות ולרגל האירועים השונים מפרסמת נתונים אודות ביקורי התיירות בתחומי המועצה בשנה החולפת.

על פי הנתונים, כ-350 אלף ביקרו בשמורת נחל פרת – הכולל את המעיינות עין פרת, עין מבוע ועין קלט. בנוסף, כ-150 אלף (ברובם תיירים) ביקרו בשילה הקדומה, כ-80 אלף בארץ בראשית ליד היישוב אלון, 30 אלף בכנען תיירות ובמסעדות.

בין היתר, כ-150 אלף סיירו במסלולי הנחלים, אתרי הטבע והמעיינות כאשר חלקם אף לנו בצימרים משובחים וערכו סיורים ורכישות ביקבים המוצלחים ברחבי בנימין.

לקראת ימי חול המועד סוכות, אנשי התיירות במועצה בשיתוף עם גורמי הביטחון עורכים את ההכנות האחרונות לקראת בואם של אלפי מטיילים לאזור.

כמו כן, המועצה נערכה לאירוע הדגל של החג – מרתון התנ”ך הבינלאומי, אשר ייערך השנה בפעם החמישית ויכלול ריצת מרתון מלאה מראש העין, דרך אריאל ועד לשילה הקדומה בהשתתפות אלפי רצים מ22 מדינות ברחבי העולם.

צילום: תיירות חבל בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: “גאים לחשוף את הנתונים המרשימים על התיירות בבנימין, אשר מראים על האיכות הרבה שיש בארץ התנ”ך והמעיינות. הנתונים לא מפתיעים אותי. בנימין, ארץ התנ”ך, היא חבל הארץ היפה בעולם.

המועצה משקיעה בשנים האחרונות רבות במישורים המקצועיים והכלכליים כדי לפתח ולהעצים את הפוטנציאל הרב הנמצא ברחבי המועצה. נמשיך להשקיע משאבים כדי לשבור שיאים נוספים.

אנו אומרים תודה לאנשי התיירות של המועצה על הדאגה בלי הפסקה למקורות הטבע הנפלאים שלנו ומצפה לראות את כלל עם ישראל במסלולי התנ”ך והמעיינות של בנימין ואת הרצים הרבים במרתון התנ”ך הבינלאומי.”

מנהל תיירות חבל בנימין, משה רונצקי: “ההשקעה הגדולה שהחלה לפני עשור שנים בתיירות בבנימין תימשך, עד להפיכת בנימין לחבל ארץ תיירותי מהמובילים בישראל. אנו ערוכים לקראת ימי חול המועד ומצפים לאלפי המבקרים שיגיעו לפקוד את ארץ התנ”ך והמעיינות, לצד מרתון התנ”ך המסורתי”.

חדשות בנימין כתבה ראשית תיירות ונופש