מהו ממיר wiegand ומהו תפקידו?

מהו ממיר wiegand ומהו תפקידו?

מעוניין לדעת מה זה ממיר וויגנד, כיצד הוא פועל ומהו תפקידו? מחפש ממיר תקשורת מיוחד המתאים למערכת הכוללת קוראי כרטיסים ובקר כניסה?

תקשורת וויגנד (WIEGAND) מבוססת על תקשורת של שני גידים בלבד, זהו פתרון מושלם למערכות זיהוי ובקרה בהן צריך לחבר את קורא הכרטיסים המגנטיים או את קורא הכרטיסים בטכנולוגיית RFID לבין בקר הכניסה. התקשורת מבוססת על פרוטוקול התקשורת מסוג WIEGAND, באמצעות הממיר ניתן להמיר את התקשורת לרשת IP/TCP או לתקשורת מסוג 232RS.

ממשק WIEGAND

ממשק וויגנד נחשב לאחד הסטנדרטים המקובלים והפופולריים לחיווט ולחיבור בין ציוד היקפי למחשבים כדוגמת התקני זיהוי ייעודיים, קוראי טביעת אצבע וקוראי כרטיסים מגנטיים. תקן החיווט המבוסס על שני גידים נקרא על שמו הממציא ג’ון ר. וויגנד, וממשקי הוויגנד החלו להיות פופולריים משנת 1980. יצרני מערכות בקרת כניסה וזיהוי החלו לעשות בממשק החדש שימוש רב בגלל היתרונות הרבים.

ממירי וויגנד זכו לפופולריות רבה בשנות ה-80 של המאה הקודמת לאור הפופולריות של קוראי כרטיסי האפקט של וויגנד. כאמור, פרוטוקול התקשורת הפופולרי במערכות בקרת כניסה מבוסס על שני גידים (חוטי חשמל הנקראים דאטה 0 (DATA0) ודאטה 1 (DATA1)), אנשי המקצוע נוהגים לכנות את הגידים בקצרה בשם 1D ו-0D. בתקשורת הסטנדרטית עוברים 26 ביטים, לכן היא נקראת BIT 26 WIEGAND, אך לא כל הביטים משמשים להעברת מידע בין הציוד ההיקפי מאחר וחלק מהביטים מיועדים לבדיקת תקינות של פרוטוקול התקשורת.

ישנם קוראי כרטיסי קרבה אשר שולחים מספר גדול יותר של ביטים, לדוגמה 32 ביטים, 38 ביטים או 42 ביטים, לכן החלוקה שונה בהתאם למספר ה-Facility ומספר ה-ID.

ממיר wiegand נחשב לאיכותי ולאמין במיוחד, ניתן להעביר את התקשורת עד למרחק מקסימלי של 150 מ‘, לכן ממירים אלה הפכו לפופולריים במיוחד בקרב יצרני מערכות בקרת הכניסה, אך ניתן להשתמש בממיר באפליקציות ויישומים נוספים בתעשייה.

מהו השימוש העיקרי של ממירי wiegand?

השימוש העיקרי של ממירי וויגנד הוא במערכות בקרת כניסה. בפורמט המקורי של פרוטוקול התקשורת מסוג וויגנד השתמשו בממשק המבוסס על סיבית זוגיות אחת, 8 ביטים של קוד מתקן ו-16 ביטים לקוד זיהוי, ובסך הכל 26 ביטים. לאחר אימוץ הטכנולוגיה החדשה על ידי יצרני ומפתחי מערכות בקרה כניסה, היצרנים נתקלו בבעיה בגלל המגבלה הטכנולוגית של 8 ביטים לקוד המתקן, ומגבלת 16 הביטים למספרי הכרטיס, לכן הם תכננו פורמטים חדשים ומורכבים יותר בהתאמה לצורכי המערכת של בקרת הכניסה.

ממיר תקשורת wiegand שייך לסדרת ממירי התקשורת החכמים שמיועדים לבצע המרה מתקשורת וויגנד לרשת IP/TCP, הוא משמש בעיקר במערכות בקרת כניסה מבוססות מחשב בגלל היעילות והאמינות, וגם המחיר הנוח. ניתן לחבר את הממיר החכם לכל קורא מגנטי ולמגוון רחב של קוראי קרבה, ובאמצעות הממיר מעבירים את הנתונים דרך הרשת לתוכנה במחשב כדי לבצע אימות נתונים והרשאת כניסה.

 

צרכנות