עורך דין תעבורה – מתי האזרח הנורמטיבי צריך את שירותיו?

עורך דין תעבורה – מתי האזרח הנורמטיבי צריך את שירותיו?

על כבישי הארץ נעות מכוניות רבות. בנוסף להן, נמצאים בקרבתם ועליהם משתמשי דרך רבים אחרים שחלקם רכובים על כלי רכב שאינם ממונעים, רכבים דו גלגליים ואחרים, וכמובן, הולכי רגל.

המדינה באמצעות משרד התעבורה מחוקקת חוקי תעבורה שונים, ומעת לעת, מוסיפה אחרים. בנוסף, היא מכשירה כלי רכב לעלייה על הכביש, עורכת מבחנים שנתיים לכלי רכב, מכשירה נהגים ומבצעת פעולות נוספות נדרשות כדי שכל התעבורה תתנהל טוב ככל הניתן. יחד עם זאת, נוצרות בעיות שונות. יש נהגים ומשתמשי דרך אחרים שלא מצייתים לחוקי התנועה וגורמים לתאונות, יש הנוהגים ללא רישיון או בעת פסילה, יש הנמנעים מביצוע טסט שנתי לרכב ועוד.

טיפול מול משרד הרישוי, המרבד ועוד

עורך דין תעבורה מטפל בכל הנושאים השונים הקשורים שבין נהגים ומשתמשי דרך שנפגעו אל מול הפוגעים וחברות הביטוח שלהם. הוא מייצג עברייני תנועה מול המשטרה, התובעים המשטרתיים ובבתי משפט. טיפולים אחרים הם בין הנהגים ובעלי הרישיונות השונים מול משרד הרישוי ושלוחותיו. דוגמא לכך היא טיפול מול המרב”ד שאחד מתפקידיו החשובים הוא בדיקת כשירות נהיגה מסיבות רפואיות. נהג שיש חשד אצלו לבעיה רפואית מוזמן לבירור בוועדה, ופסיקתה מהווה המלצה למשרד הרישוי. במקרים בהם הרישיון נפסל, יכול הנהג לערער באמצעות עורך דין תעבורה מאחר ולא תמיד הפסיקה מוצדקת.

צילום: CC0, ויקיפדיה

טיפולים מנהלתיים ואחרים

טיפולים חשובים ממוקדים הניתנים ללקוחות הם: פסילת רישיון מנהלית של קצין משטרה עקב מעורבות בתאונה עם נפגעים או חמורה אחרת. המרת עונשים והשגת זיכויים. נהיגה בשכרות או תחת השפעת סם. כאן עורך הדין יערער על תוצאות בדיקת ינשוף לגילוי שכרות עקב בדיקה שאיננה מתבצעת כראוי או שתוצאותיה גבוליות. טיפול אחר הוא  עקב עבירת מהירות שנפסקה, וכאן הוא יכול לערער בגלל מצלמה שלא הותקנה כראוי, בדיקה שגויה ועוד. הידע והניסיון שלו מאפשר לו למצוא פגמים בקביעות שוטרי התנועה.  טיפול חשוב אחר נעשה כאשר  התיק מגיע לפרקליטות או לבית המשפט לתעבורה. במקרים רבים ניתן להמיר עבירות חמורות בקנסות ואז לבטל את הצורך להתייצב בבית משפט. הדבר חוסך זמן, כספים ועגמת נפש רבה.

שירותים שונים כולל ייצוג בבית משפט

נושאים חשובים מנהלתיים בהם מטפל עורך דין תעבורה הם  בשלילת רישיון נהיגה מסיבות שונות.  הרישיון חשוב מאוד לאנשים שפרנסתם תלויה בו. בנסיבות שונות, הוא יכול לבקש הקלות עבור הנהג.  אחד מהשירותים העיקריים והחשובים הוא בבית משפט לתעבורה. הוא יקבל את התיק לעיון ובמידה וישתכנע כי הצדק הינו עם לקוחו, הוא לא יהסס ויטען מול התובעים המשטרתיים מתוך מטרה להוכיח את חפותו. הוא יביא תקדימים משפטיים, הוכחות מצולמות ואחרות ועוד. הוא מסייע גם בפן הרגשי ויכול להרגיע את המעורבים ואת בני משפחותיהם לאורך כל הדרך. מומלץ לקבל שירות מעורך דין בעל מוניטין בתחום.

צרכנות