נמאס לכם להיראות עייפים כל הזמן? 3 פתרונות לשקיות בעיניים

נמאס לכם להיראות עייפים כל הזמן? 3 פתרונות לשקיות בעיניים

שקיות שחורות מתחת לעיניים הן בעיה נפוצה עבור אנשים בכל רבדי האוכלוסייה. למרות שיש לכך סיבות רבות, הדבר נגרם לרוב על ידי גורמים סביבתיים כגון חוסר שינה ותזונה לקויה. עם זאת, בחלק מהמקרים יש לכך סיבות רפואיות מורכבות יותר. כיצד מטפלים בזה? המשיכו לקרוא.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים יכולים להיגרם ממספר מצבים רפואיים, כולל הפרעות בבלוטת התריס וחוסר איזון הורמונלי. עם זאת, קיימת גם נטייה גנטית למצב של שקיות מתחת לעיניים, שיכולה לעבור מההורים לילדים. סיבות אחרות כוללות חוסרים תזונתיים כמו מחסור בברזל או ויטמין B12, תת פעילות בלוטת התריס ותסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), ואפילו סוגים מסוימים של סרטן, מחלות כבד וכליות. 

  • מתחילים עם שיפור איכות השינה שלכם 

בעוד כי שקיות מתחת לעיניים יכולות להיגרם כתוצאה מדלקת כרונית, זיהום חיידקי, אלרגיות, מחלות שונות ועוד, המקום הכי טוב להתחיל בו הוא השינה שלכם. חשוב לטפל לא רק בנושא של משך השינה (לפחות 6-7 שעות בלילה), אלא לטפל גם באיכות של השינה. אם אתם לאחרונה מרגישים שהכריות, המזרון או כל פריט אחר בחדר מהווה עבורכם אי נוחות, הגיע הזמן להתחדש. ככה תוכלו להנות משינה תקינה יותר. 

  • שיפור התזונה הכללית שלכם ואורח החיים הכולל

כל עוד תרצו להיפטר ממשהו כמו שקיות מתחת לעיניים שלכם, ישנם כמה שינויים באורח החיים שאתם יכולים לעשות כדי להפחית אותן. למשל, התזונה שלכם. למשל, מומלץ להגביר את צריכה המים שלכם, מכיוון ששקיות שחורות מתחת לעיניים עשויות להיות תוצאה של התייבשות ממושכת לאורך זמן. כמו כן, עיגולים שחורים יכולים להיות גם תוצאה של אלרגיות, עישון, חשיפה לשמש ומצבים סביבתיים אחרים שניתנים בד”כ לשליטתכם. 

  • טיפול בתכשירים קוסמטיים שונים 

בימינו ישנן דרכים שונות לטפל בשקיות שחורות מתחת לעיניים, כאשר טיפולים מסוימים כוללים שימוש בקרמים מקומיים כמו חומצה היאלורונית, תמצית תה ירוק או סרום ויטמין C. בתוך כך, את יכולה גם לנסות להשתמש בקרם עיניים שנועד להפחית עיגולים שחורים ונפיחות סביב העיניים. לבסוף, את יכולה להשתמש בסרום אנטי אייג’ינג או קרם רטינול, כדי להפחית עיגולים שחורים וקמטים סביב העיניים שלך.

  • תתפנקי לך על עיסוי קוסמטי

עיגולים שחורים מתחת לעיניים נגרמים מסיבות רבות, כאשר חלק מאנשי המקצוע יגידו שמצב זה נגרם כתוצאה מחוסר זרימת דם באזור. הטיפול לכך הוא התחדשות והגברת זרימת הדם לאזור זה באמצעות עיסוי פנים והליכים קוסמטיים אחרים, שכרוכים בעיסוי והחדרת שמנים וחומרים שונים. לכי לך, תתפנקי על עיסוי פנים קוסמטי הכולל שימוש בחומרי אנטי-אייג’ינג, ותהני מזמן שהוא כולו עבורך. גם אם זה לא יעזור להוריד לגמרי את השקיות, בטוח תהני בטירוף מהעיסוי בכל מקרה. 

בריאות