ניצחון לארגון ‘בצלמו’ ותנועת ‘אם תרצו’ – מגיש התאגיד שטען כי “צה”ל הפך לרוצח של עשרות פלסטינים”, פרש מתפקידו

ניצחון לארגון ‘בצלמו’ ותנועת ‘אם תרצו’ – מגיש התאגיד שטען כי “צה”ל הפך לרוצח של עשרות פלסטינים”, פרש מתפקידו

רמי יונס, מגיש התוכנית ‘מצד שני’ בערבית בתאגיד השידור הציבורי, הודיע לפני מספר ימים בדף הפייסבוק שלו כי החליט לסיים את תפקידו: “זהו זה. הגיע הזמן להגיד שלום ל’מהצד השני’ בערבית. בימים האחרונים קיבלתי את ההחלטה (הלא קלה) לא להמשיך לעונה השנייה של תוכניתנו המצליחה”.

כזכור, בשנה האחרונה חשפו ארגון ‘בצלמו’ ותנועת ‘אם תרצו’ התבטאויות קשות מאוד של מר יונס. במהלך 2022 טען בדף הפייסבוק כי “הצבא הישראלי הפך לרוצח של עשרות פלסטינים בחודש מאי”. כמון כן, שיתף בחשבון הפייסבוק שלו ב2018, קריקטורה המביעה תמיכה בBDS. באותה שנה הוא גם כינה חיילי צה”ל ‘נאצים’.

לאחר חשיפת ההתבטאויות הללו ומקרים נוספים בהם הביע יונס תמיכה בצעירים פלסטינים שהתפרעו “עד שיקבלו חזרה את חרותם וכבודם”, יצאו ארגון ‘בצלמו’ ותנועת ‘אם תרצו’ במחאה המונית שכללה אלפי פניות לתאגיד בדרישה שהנ”ל יסיים את עבודתו. כאמור, כעת הודיע יונס כי הוא לא ימשיך להגיש את התוכנית.

קרדיט: pexels

שי גליק מנכ”ל בצלמו הגיב: “סוף טוב הכל טוב. אני שמח שפעיל החרם רמי יונס שהשווה בין חיילי צה”ל ואזרחי ישראל לנאצים כבר לא משדר יותר בתאגיד. מלכתחילה היה אסור לקבל אדם קיצוני שכזה לעבוד בגוף ציבורי וודאי לא בתאגיד שממומן מכספי משלם המיסים הישראלי. אני מודה לאלפי האנשים שלא הרפו. אנחנו נמשיך לפעול ביחד עם שר התקשורת החדש לגיוון מלא של התקשורת, אבל לאפס סובלנות למסיתים תומכי טרור וחרם ומי שמשווה את חיילי צה”ל לנאצים, ונדאג שמר אמל עורבי יצטרף בקרוב לרמי יונס ולא ישדר יותר בתאגיד לעולם”.

מתן פלג יו”ר תנועת אם תרצו הגיב: ‘עוד ניצחון לשפיות ולציונות. אנחנו מודים לכל מי שעזר וסייע במחאה ובלחץ על התאגיד. לאדם שהביע תמיכה ב-BDS ומכנה חיילים ‘נאצים’ אין מקום בגוף שידור ישראלי”.

כתבה ראשית מידע כללי