יוסי דגן מגיב לחקיקת ביטול ההתנתקות המהירה “בג”צ הציב את חומש כמבחן הראשון של הממשלה – אסור לה בשום אופן להיכשל במבחן הזה”

יוסי דגן מגיב לחקיקת ביטול ההתנתקות המהירה “בג”צ הציב את חומש כמבחן הראשון של הממשלה – אסור לה בשום אופן להיכשל במבחן הזה”

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לדיווחים לפיהם בכוונת הממשלה לחוקק בהליך מהיר, תוך 90 יום, את החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון, וזאת לאור פסיקת בג”צ בנושא.

דגן ברך את הממשלה על ההחלטה ואומר כי זהו המבחן הראשון שלה “מברך את ממשלת ישראל על החלטה נכונה וברורה, בג”צ הציב את חומש כמבחן הראשון של הממשלה הלאומית בראשותו של בנימין נתניהו, אסור לממשלה בשום אופן להיכשל במבחן הזה. כולם יודעים שעקירת היידובים בצפון השומרון חומש, שא-נור, גנים וכדים, היתה איוולת איומה ביטחונית, ערכית וציונית, פשע ביטחוני, כולם מבינים שטעויות צריך לתקן.

יוסי דגן. צילום: מועצה אזורית שומרון

הממשלה הזו תבטל את החוק הנפשע הזה ותסדיר את ישיבת חומש. אנחנו גם נבנה מחדש את הישובים שנעקרו, כי זו הארץ שלנו, ונתקן את הטעות והאיוולת של הגירוש של היהודים מצפון השומרון”.

דגן הוסיף “היישובים שנעקרו בצפון השומרון הם שטחי c, שטחים בשליטה מלאה של מדינת ישראל, צה”ל נמצא שם רוב הזמן, בחלק גדול מהקרקע אין טענה שמדובר באדמה פרטית, אין סיבה לא לבטל את חוק ההתנתקות ולהסדיר את ישיבת חומש באופן מידי, זה הדבר המידי שהממשלה חייבת לעשות, ונעמוד על כך שתעשה”, דברי דגן.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית