מתנגדים לאיחוד: מועצת קדומים נגד משרד הפנים

מתנגדים לאיחוד: מועצת קדומים נגד משרד הפנים

ראש המועצה הראשונה והמיתולוגית של קדומים דניאלה וייס, ראש המועצה היוצא חננאל דורני והמועמד לראשות המועצה עוזאל ותיק שכיהן עד לאחרונה כבכיר במשרד הפנים מפרסמים הבוקר הודעה משותפת ובה הם מביעים את התנגדותם הנחרצת לכוונת משרד הפנים לאחד את קדומים תחת רשות מקומית אחרת.

וייס, דורני וותיק הודיעו כי יאבקו יחד על עצמאות קדומים עד שהרעיון להכליל את קדומים בהליכי איחוד הרשויות הקטנות יוסר מסדר היום ומתוכניות משרד הפנים.
השלושה אומרים כי “קדומים הוא חלוץ ההתיישבות היהודית בשומרון ומהווה יישוב עומק אסטרטגי ותודעתי. בנוסף, בזכות תנופת הבנייה הצפויה בשנים הקרובות תצמח קדומים לכ- 17 אלף תושבים, ותהפוך למועצה המקומית הגדולה ביותר באזור שכם.
רק היום מתוכנן להיבחר יזם שצפוי לבנות 380 יחידות דיור בתוכנית לשכונת נחל תאנים. ההיגיון אומר שקדומים תאחד תחתיה יישובים אחרים באזור, ולא להיפך”.

עוזאל ותיק, המועמד לראשות המועצה, סבור כי בנסיבות הקיימות יש להוציא את קדומים מהרשימה: “אני מברך את שר הפנים ואת מנכ”ל המשרד על מהלכי העומק והרוחב המשמעותיים שהם מובילים במשרד, אולם במקרה של קדומים הדבר חייב לרדת מסדר היום. קדומים אינה סמוכה פיזית לרשות אחרת ובינה לבין כל יישוב סמוך עוברים כבישים ושטחים גדולים המאכלסים פלסטינים וישראלים גם יחד. כמי ששירת בסדיר ובקבע באוגדת איו”ש אני יודע כי חשיבותה של קדומים כמועצה חזקה ועצמאית יש לה משמעות אסטרטגית גם ברמה המדינית וגם ברמה הביטחונית כיישוב בעל פריסת קרקעות רחבה באזור שכם”.

 

חדשות שומרון פוליטי