משרד הביטחון אישר: הכרמים בעמק שילה יועתקו בהסכמה לאחר שנת שמיטה

משרד הביטחון אישר: הכרמים בעמק שילה יועתקו בהסכמה לאחר שנת שמיטה

הישג לשדולת ארץ ישראל בכנסת ולאנשי ההתישבות כשנציגי משרד הביטחון ואנשי מטעי עמק שילה הגיעו להסכמה משותפת שהכרמים המיועדים לפינוי יועתקו בהסכמה רק לאחר שנת שמיטה בכפוף לאישור בג״צ.

לאחר מאבק ציבורי אותו הובילה שדולת א״י בשל דרישת המינהל האזרחי לעקור 170 דונם מהמטעים בעמק שילה השייכים ברובם למשק אחיה הגיש משרד הביטחון לבג״צ בקשה לדחיית העקירה וביצוע העתקה מסודרת של הכרמים לקרקע חלופית לאחר שנת השמיטה.

כזכור בגצ פסק כי יש לעקור 170 דונם של מטעים בשל צו שימוש מפריע אותו הוציא המינהל האזרחי לפני יותר מעשור. עם זאת השאיר פתח להגעה למתווה מוסכם שיאפשר דחיית העקירה והעתקת המטעים בצורה מוסדרת. זאת גם בהתחשב בעובדה שהתובעים הפלסטינים לא הצליחו להוכיח בעלות על הקרקע.

בשבועות האחרונים התקיים מאבק ציבורי אותו הובילו ראשי שדולת ארץ ישראל חברי הכנסת יואב קיש וח״כ אורית סטרוק בדרישה להגיע למתווה מוסכם אשר ימנע את העקירה והרס המטעים.

ע״פ הסיכום שכפוף לאישור בג״צ יקבלו מטעי עמק שילה הקצאה לקרקע חלופית כאשר באחריות משק אחיה ובעלי המטעים הנוספים לשנטע ולהעביר את העצים לקרקע החלופית עד עוד 16 חודשים.

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק בירכו ואמרו: ״לאורך שנים מקובל, שבמקרה של עקירת ישוב או שטח חקלאי בשל הליך משפטי – המדינה פועלת להעתקת הבתים או המטעים למיקום חליפי ואנו שמחים שלא נעשתה חריגה מעקרון חשוב זה״.

המפעל הציוני חדשות בנימין כתבה ראשית פוליטי