תאונת דרכים בעבודה

תאונת דרכים בעבודה

במדינת ישראל מתרחשות בכל שנה, למרבה הצער, תאונות דרכים רבות. חלק בלתי מבוטל מתאונות אלה עונה גם להגדרת תאונת עבודה. נפגעי תאונות דרכים המגיעים אל משרדי שואלים פעמים רבות את אותה השאלה: “התאונה שלנו היא תאונת דרכים או תאונת עבודה?”. התשובה לשאלה זו היא “גם וגם”. תאונת דרכים יכולה להיות תאונת עבודה כמו שתאונת עבודה יכולה להיות תאונת דרכים. מכאן נולד המונח תאונת דרכים בעבודה עליו ארחיב בהמשך.

מאת: עורך דין קובי שפירא

מתי תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה?

עורך דין תאונות דרכים הוא עורך דין נזקי גוף המלווה נפגעי גוף עקב תאונת דרכים ומייצג אותם מול חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה (או בהעדר ביטוח מול מדינת ישראל או קרנית) בתביעת פיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כאשר התאונה היא תאונה המתרחשת בדרך ממעונו של הנפגע אל העבודה, בזמן העבודה, או בדרך חזרה מן העבודה לביתו של הנפגע, אזי התאונה היא תאונת דרכים בעבודה.

מה הן זכויותיו היתרות של נפגע תאונת דרכים בעבודה?

כאשר תאונת הדרכים מתרחשת בנסיבות בהן היא נחשבת גם תאונת עבודה, לנפגע מתווספות כל הזכויות של נפגע בעבודה. זכויות אלה כוללות, בין היתר, את היכולת להיות מוכר כנפגע עבודה ולקבל את מלוא הטיפולים הרפואיים במסגרת קופת חולים ועל חשבונה, כולל טיפולים אשר אינם כלולים במסגרת סל הבריאות, כמו טיפולי שיניים, מימון קנביס רפואי ועוד. נפגע עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה שהם 75% משכרו ברוטו (מוגבל לשכר המבוטח לפי חוק הביטוח הלאומי) עד 91 ימי אי כושר לנפגע עבודה ולאחר מכן הוא זכאי לעמוד בפני ועדה רפואית לנפגעי עבודה ולקבל אחוזי נכות זמניים או יציבים וכפועל יוצא קצבה נכות ומענק נכות.

יחד עם זאת, חשוב לומר כי כל הזכויות שמקבל נפגע תאונת דרכים בעבודה במסגרת הכרתו כנפגע תאונת עבודה מתקזזות מהסכומים אשר הוא זכאי לקבל מחברת הביטוח במסגרת תביעתו לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

מה אני עושה אם נפגעתי בתאונת דרכים בעבודה?

במקרה של תאונת דרכים אשר גרמה לנזקי גוף אשר חייבו טיפול רפואי יש לפנות ככל המוקדם לעורך דין מומחה לנזקי גוף אשר ינחה את הנפגע כיצד לפעול, מה עליו לעשות וממה עליו להימנע בכל מחיר. עורך דין זה ילווה את הנפגע בכל הכרוך בתביעתו כנגד חברת הביטוח. כאשר התאונה היא גם תאונת עבודה ישנה סדרת הנחיות נוספת הקשורה להתנהלות מול המעסיק במילוי טפסים הנדרשים בדרך למיצוי הזכויות במוסד לביטוח הלאומי, האופן בו מקבלים תעודות מחלה המתאימות גם לביטוח הלאומי וכמובן סיוע בתהליך ההכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה ומאוחר יותר בליווי בוועדות הרפואיות לקביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה.

על הכותב

עורך דין קובי שפירא הוא עורך דין משנת 1995. עורך דין קובי שפירא הוא הבעלים המייסד של משרד עורכי דין קובי שפירא אשר ייצג נפגעי גוף בכ 12,000 מקרים שונים, עם תוצאות מצטברות של מאות מיליוני שקלים חדשים. עו”ד קובי שפירא ידוע כבעל מוניטין איכותי והינו עורך דין תאונות דרכים מהמובילים בתחום.

משפטי