פירוק משאיות – כל מה שתצטרכו לדעת

פירוק משאיות – כל מה שתצטרכו לדעת

כל בעל משאית יודע שיום אחד המשאית שלו, בין אם היא הכי עוצמתית, תגיע לרגע שבו היא תיאלץ לרדת מהכביש. אלו רגעים שקשים לבעל המשאית לא רק בירוקרטית, אלא גם מנטלית. כי כמו שנקשרים לכל רכב, גם למשאית שלנו יש סנטימנטליים. פירוק משאיות הוא תהליך שמומלץ לעשות אותו בליווי של חברה מקצועית המתמחה בתחום כדי לדעת שההורדה מהכביש נעשית על פי חוק ועל פי הבירוקרטיה, וגם כי מותר לכם ואתם זכאים להרוויח סכום כסף מהמשאית הישנה. מתי צריך לעשות זאת, למי פונים, ואיך מתחילים? מיד תדעו הכל. אך לפני כן, חשוב שתיקחו נשימה עמוקה. אנחנו יודעים כמה זה קשה לכם.

פירוק משאיות – מתי יודעים שזה צריך לקרות?

מכירת משאיות בשוק החופשי לא אפשרית עבור כל משאית. לכן מומלץ ליצור קשר עם חברה שמבצעת פירוק משאיות וקונה רכבים לצורך פירוק. לרוב החברות הללו מבצעות פירוק לרכבים פרטיים, רכבים מסחריים ומשאיות.

ישנן חברות שמחפשות משאיות תקינות לרכישה, וישנן חברות המחפשות את הרכבים ואת המשאיות לצורך פירוק היות וחלקי החלוף והמתכת ניתנים לסחר. את המחיר קובעים על סמך מחירון פורמלי שמשתנה לכאן ולשם בהתאם למצב המשאיות והנתונים שלה כמו מצב הצמיגים, קילומטראז’, האם עברה תאונות ועוד.

חשוב גם שתדעו אילו מצבים מתאימים למכירת משאית לצורך פירוק:

  • משאית במצב טוטאלוס אחרי תאונה שאין שום ברירה אלא לקבל עליה כמה שקלים כי המתכת או החלפים עדיין תקינים.
  • משאית בעלת תקלות קשות שאין אפשרות למכור במצב הרגיל שלה.
  • משאית שעומדת במצב סטטי ללא תנועה הרבה שנים ואין אפשרות להשתמש בה, ואינה בעלת טסט ורישיונות הנמצאים בתוקף.

פירוק משאיות – על פירוק המשאית, העלות, ומה שביניהם

כאשר אנחנו מוכרים משאית לצורך פירוק משאיות חשוב שנזכור שיש הבדל בין פירוק לחלפים לבין פירוק לברזל.

פירוק לברזל מתאים למשאיות שעברו תאונות מאד קשות, או משאיות שהן מאד ישנות. היות ומשאיות נושאות עליהן כמות גבוהה של ברזל במשקל גבוה, הערך שלהן יכול גם להיות בהתאם.

פירוק לצורך חלקי חילוף מתאים למשאיות הנמצאות במצב יחסית תקין ושחלקי החילוף של המשאית עדיין שמישים. משאית זו תועבר למגרשי החברה שקונה אותה ותפורק. המשאיות המתאימות משאיות שעברו תאונות, או משאיות תקולות.

מבחינת העלויות, מחירון עבור פירוק משאיות נקבע באמצעות כמה פרמטרים:

  • חלקי חילוף תקינים במשאית כמו מנוע, גיר ומערכות הקירור והבלמים ובדיקת מצבם, ובכלל, ככל שישנם יותר חלקי חילוף תקינים, כך הצעת המחיר תהיה גבוהה יותר.
  • משאית חדשה תהיה בעלת ערך גבוה יותר, כשגיל המשאית חשוב.
  • מצב הברזל במשאית בהתאם למה שהמשאית עברה (תאונה, שריפה, קורוזיה).
  • סוג ודגם המשאית.
  • גלגלי משאית שניתן להשתמש בהם יעלו את הצעת המחיר.

פירוק משאיות מקצועי תוכלו לבצע עם שי עסקי רכב המתמחים בתחום הליכי הפירוק לכל סוגי הרכבים, וגם למשאיות. עשרים שנה של נסיון, וותק, והתמחות עם אינספור לקוחות מרוצים. הצעות מחיר הוגנות, שירות אדיב וליווי מקצועי ואישי מהרגע שתחליטו למכור את המשאית ועד לקבלת התשלום במזומן בסיום התהליך. כי אנחנו מבינים ללבכם.


מאמר זה נכתב על ידי שי עסקי רכב. אנו מומחים ומנוסים בתחום הרכב, פועלים במרכז הארץ מזה מספר שנים ובעלים של מגרש רכבים מאובזר העובד על פי כל הנהלים והתקנים הרלוונטיים של משרד התחבורה.

עסקים