מרכזי גמילה מסמים קשים, אלכוהול ותרופות מרשם

מרכזי גמילה מסמים קשים, אלכוהול ותרופות מרשם

מרכזי גמילה מסמים קשים, אלכוהול ותרופות מרשם

סמים הינם אחד ממושאי ההתמכרות הנפוצים ביותר בארץ ובעולם. השימוש בהם משפיע עמוקות על גוף ונפש האדם, וכפועל יוצא גם על יכולותיו החברתיות וקשריו עם בני משפחתו. במקרים רבים חווית ההתמכרות לסמים נולדה עקב התנסות חד פעמית במסגרות חברתיות, אשר על רקע מצבו הנפשי של האדם הולידו התמכרות הרסנית ואיומה.

מרכזי גמילה מסמים נועדו לעזור למכורים שהסם הפך להיות כל עולמם, תוך שהוא שולט להם במחשבות ובחיים עצמם. במרכזי הגמילה המכורים מטופלים בשיטות מקצועיות שונות, המסייעות להם להתנקות ראשית מהסם ואז לסגל לעצמם התנהגויות חדשות ומקדמות יותר.

מרכזי גמילה מסמים – איך בוחרים?

הבדיקה הראשונית שמבצעים מבין מרכזי הגמילה השונים, מסייעת בטווח הרחוק לחסוך בכסף ובסבלו של המטופל. במעמד בחינת מרכזי גמילה מסמים, ישנם מספר אלמנטים שחשוב לקחת בחשבון:

  1. היכן נמצא מכון הגמילה? יש מרכזי גמילה מסמים בכל רחבי הארץ, אולם ההמלצה היא לבחור במרכז גמילה רחוק מהבית ומהסביבה המוכרת. כשהמכור נמצא בסביבתו הטבעית הוא מסתכן בהיכרותו עם גורמי אספקת הסמים, כך שהוא יכול בכל רגע לפנות אליהם וליפול שוב בסם.
  2. כמה זמן נמשך תהליך הגמילה? על פי מחקרים שנעשו בתחום, זמן השהייה של המטופל במרכז הגמילה יגלה במידה מסוימת האם הגמילה אכן תישמר ותהיה טובה. יהיה זה נכון לבחור במרכז גמילה שתוכנית הגמילה בו מתפרשת על פני תקופת זמן שחושבה באופן אישי על פי מצב המטופל.
  3. מאילו אנשי מקצוע מורכב הצוות הטיפולי? מעבר לשאלת המוניטין של מרכז הגמילה לבדו, חשוב לקבל מושג אודות אנשי הצוות הטיפולי עצמם. יש מקום לשאלות על הוותק, הניסיון, ההסמכה והזמינות שלהם כלפי המטופלים כל זמן שהם שוהים במקום, וגם לאחר מכן.
  4. האם יש רישיון למרכז הגמילה? חשוב לוודא שמרכז הגמילה הינו גוף שהורשה לטפל בהתמכרויות מטעם המדינה.

מרכזי גמילה שונים מציעים שיטות שונות

ישנם מרכזי גמילה מסמים או למתמודדים עם התמכרות לאלכוהול וחומרים אחרים המציעים שילוב אחוד של כמה מתודות טיפול, הנועד להבטיח גם את הצלחת הגמילה הפיזית וגם את הצלחת הגמילה הנפשית. לעומת זאת, ישנם מרכזים שמתמקדים יותר במתן טיפול תרופתי ופחות נפשי.

 

 

מידע כללי