פייק או אמת? מסך הערפל על אישורי הבניה לפלסטינים

פייק או אמת? מסך הערפל על אישורי הבניה לפלסטינים

סערת קידום תכניות הבניה לפלסטינים לא נרגעת. גנץ: “זה שקר” רגבים: “מספיק עם הפייק, חשפו את האמת”

בשבוע שעבר פרסם מתאם הפעולות בשטחים על כוונת משרד הביטחון והמנהל האזרחי לקדם 6 תוכניות בניה לפלסטינים בכל רחבי יהודה ושומרון. בהתיישבות דרשו לראות את התכניות אך במינהל האזרחי סרבו לפרסם אותן. בתגובה, חשפו בתנועת רגבים את תכניות הרשות הפלסטינית באזורים אלו ויצאו בקמפיין יחד עם ראשי המועצות ותנועות ציוניות נוספות למאבק בתכניות, שלטענתם מסכנות את ההתיישבות באופן אנוש.

אתמול פורסמו ציטוטים מישיבת הקבינט, בה בני גנץ טוען כי מדובר בקמפיין שקרי וכי “כל מה שאישרנו זה רק בתוך השטח שלהם, אין פה שום זליגה החוצה.” בתגובה לכך, אומר מאיר דויטש מנכ”ל רגבים: “הדברים של גנץ מצביעים על חוסר הבנה מוחלט של המצב וחמור מכך, מוכיחים כי גנץ מעביר בפועל שטחים של מדינת ישראל לידי הרש”פ.”

צילום: תנועת רגבים

“לא ניתן לומר את המילים “אישרנו” ו”שטח שלהם” באותו משפט, מכיוון שאם התכניות המדוברות הן בשטחי A או B, הנמצאים בשליטת הרש”פ, אזי אין למינהל האזרחי סמכות תכנון במקום ואם התכניות מקודמות בשטח C בו יש למינהל האזרחי סמכויות תיכנון, לא מדובר בשטח “שלהם”, אלא שלנו.

יתרה מכך, אם מדובר בשטח C שהרש”פ השתלטה עליו באופן לא חוקי, הרי שמדובר במחדל ענק של המדינה המאפשרת לסלול כבישים, לבנות בתים ומבני ציבור, לחבר לחשמל ומים והכל בניגוד לחוק ולבסוף עוד לטעון שזה “בשטח שלהם.”

לסיום אומר דויטש: “אקט כזה של הפיכת שטח C לשטח B דה-פאקטו, מצריך החלטה של הקבינט המדיני בטחוני כדי למזער את הנזק להתיישבות. אנו דורשים לחשוף את פרטי התכניות לציבור ולהביא את אישור התוכניות להחלטת הקבינט.”

המפעל הציוני כתבה ראשית פוליטי