“מעמיקים שורשים”: מענקים לבניית מלונות ביו”ש

“מעמיקים שורשים”: מענקים לבניית מלונות ביו”ש

על פי חשיפת “ישראל היום” מהבוקר, על פי התכנית החדשה היזמים יקבלו ממשרד התיירות מענק בשיעור 20% מההשקעה. הסיבה: מספר יחידות האירוע באזור אינו עונה על הביקוש. השר לוין: “צעד משלים נוסף שיסייע לפתור את בעיית מקומות הלינה”. 

משרד התיירות פרסם חוזר מנכ”ל המציע ליזמים המעוניינים להשקיע בהקמה או בהרחבה של בתי מלון ביהודה ושומרון להגיש בקשה למענק בגובה 20% מהיקף ההשקעה המוכרת. זאת בהמשך להחלטת ממשלה בנושא משנת 2016.

בישיבה שהתקיימה בתחילת השנה בין אנשי מועצת יש”ע לבין מנהלי עמותות התיירות ברשויות המקומיות ביהודה ובשומרון, עלה כי מספר יחידות האירוח ביהודה ובשומרון אינו מספק, דבר המקשה על תיירים באזור לטייל בו למשך יותר מיום אחר. בעקבות פרסום חוזר המנכ”ל באתר משרד התיירות, יקבל כעת נושא הלינה והאירוח תנופה משמעותית, כאשר המענקים של משרד התיירות לאירוח ומלונאות יאפשרו למשקיעים נוספים להקים יחידות אירוח ביהודה ובשומרון ובבקעת הירדן.

היצע האירוח אינו עונה על היקוש של התיירים באזור. מגדל הרוא”ה בשילה הקדומה. צילום: תיירות חבל בנימין

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: “אנו מברכים את שר התיירות ואת אנשי משרדו על המהלך האסטרטגי של העמקת השורשים שנותנת מענה לאתרי תיירות הלינה ביו”ש במטרה להרחיב ולחבר יותר תיירים לתיירות ולמורשת הן של גוש עציון והן של שאר המועצות ביו”ש. יישר כוח גדול לעמותת התיירות של גוש עציון ושאר העמותות התיירות של שאר המועצות שנלחמות יום יום למען הדבר הגדול הזה”.

עוד אמר: “זהו הדבר הנכון ברגע הנכון וזה עוד צעד בדרך להחלת הריבונות ביהודה ועוד הורדת חסם שפגע בזכויות ההתיישבות”.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני אומר: “אנו מודים לשר יריב לוין על פעילתו החשובה בתחום התיירות ביהודה ובשומרון ובקעת הירדן. הקמת המלונות ואתרי האירוח באזור היא צעד חשוב, המוכיח את העמקת שורשינו בקרקע ומתוווה את הדרך להחלת ריבונות הישראלית ביהודה ובשומרון”,

שר התיירות יריב לוין אומר: “הענקת המענקים להקמת מלונות היא צעד משלים נוסף אשר יסייע לפתור את בעיית מקומות הלינה, ואף יחזק את התיישבות ואת אחיזתנו ביהודה ובשומרון”.

חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית תיירות ונופש