כרם בחבל בנימין לזכרו של סמל נועם בהגון ז”ל

כרם בחבל בנימין לזכרו של סמל נועם בהגון ז”ל

בסמוך לישוב ‘אש קודש’ ניטע כרם הנושא את השם ”כרם באגי” לזכרו של סמל נועם בהגון הי”ד, לוחם בצה”ל ששירת בחיל השריון כתותחן ונהרג עם שלושת חבריו בי”ג באדר א תשס”ג, כשהטנק בו שרת בפעילות מבצעית עלה על מטען רב עוצמה, בגזרת עזה ליד דוגית. “כרם היה לידידי…ויעזקהו ויסקלהו ויטעהו שורק…”(ישעיהו ה’ [א’-ב’]).

היוזמה הייתה של ישי זיצ’יק תושב אלקנה לשעבר אשר הכיר את נועם, ראה את רצינותו בתפילה ואת התפתחותו הרוחנית והחליט כי את הכרם אשר נטע ביישובו “אש קודש” שבחבל בנימין יקרא על שמו של נועם הי”ד -כרם באגי.(כנויו של נועם).

הבחירה לקרוא כרם על שמו הייתה בשל תכונותיו הייחודיות: הפעולות הנדרשות להעמדת כרם עוד טרם הנטיעה רבות הן ותואמות את אופיו של בהגון הי”ד שלמד בישיבה התיכונית בחיספין ובישיבת ההסדר בעתניאל ולא הניח לסוגיה מבלי שיהפוך בה הלוך ושוב עד שסילק מתוכה את כל הקשיים והגיע להבנתה.

בחול המועד פסח הגיעו בני משפחתו וחבריו של בהגון הי”ד למקום והשתתפו בטקס המרגש של חנוכת הכרם במסגרתו הוסר הלוט מעל הסלע החצוב שהובא למקום ע”י ישי.

צילום: באדיבות המשפחה
בני משפחת בהגון על יד האנדרטה לזכרו. צילום: באדיבות המשפחה

מסביב דאג ישי לתעסוקה מיוחדת לילדים הצעירים שהגיעו אף הם לארוע ובכך נוסף נדבך נוסף להנצחתו של נועם אשר כ-15 ילדים קרויים עד כה על שמו ושביל מיוחד נוסף לשבילי ישראל בדרום הר הכרמל(ליד כרם מהר”ל) לזכרו ואשר ממשיך להיות מטויל ע”י משפחות רבות כשביל מועדף שבסיומו נמצאת בקעת מנוחה ושיר לזכרו.

בנימין וחנה הוריו של נועם הי”ד אמרו: כרם ניטע לראשונה ע”י נח כשיצא מהתיבה וזאת לאחר השמדת היקום במבול וכך גם כעת לאחר אסון נפילתו של נועם ניטע כרם כי “יין ישמח לבב אנוש” תפילתנו היא כי בעתיד הקרוב יתגשמו גם דברי ירמיהו:”עוד אבנך ונבנית בתולת ישראל. עוד תעדי תופייך ויצאת במחולות משחקים.עוד תטעי כרמים בהרי שומרון”.

חדשות בנימין כתבה ראשית