מעל 25,000 תלמידים פתחו את השנה בשומרון

מעל 25,000 תלמידים פתחו את השנה בשומרון

פתיחת שנת הלימודים בשומרון: גדילה חסרת תקדים. פי 2 יותר ילדים בכתה א’ לעומת י”ב, שר החינוך לשעבר גלנט וראש מועצת שומרון יוסי דגן חנכו את מבנה אולפנת עלי זהב בעלות 33 מליון ש”ח. דגן: “דור העתיד שלנו פורח בשומרון”

מועצה אזורית שומרון פתחה הבוקר את שנת הלימודים עם למעלה מ 25,000 תלמידים, 7 גנים חדשים עם כמעט הכפלה של מספר התלמידים החדשים בכיתה א’ אל מול מסיימי השמינית. מה שמבטא גדילה חסרת תקדים.

שנת הלימודים בשומרון נפתחה באירוע חנוכת מבנה חדש לאולפנת עלי זהב, בהשתתפות שר החינוך לשעבר, ח”כ יואב גלנט ראש מועצת שומרון יוסי דגן, דני רהט סמנכ”ל רשת אמי”ת, מנהלת האולפנה לאה שטיימנץ ויו”ר עלי זה”ב יוסי הרשקו.

המבנה המפואר והחדש נחנך כשנה וחצי לאחר הנחת אבן הפינה במקום בידי גלנט שכיהן אז כשר החינוך.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך את תלמידות ותלמידי השומרון ואמר:
“רק לפני שנה וקצת הנחנו כאן יחד עם השר לשעבר יואב גלנט את אבן הפינה, והנה שנה לאחר מכן, עם הרבה מסירות נפש, אנחנו פותחים כאן את שנת הלימודים במבנה יפיפה, של 24 כיתות בעלות של 33 מיליון ש”ח, והלב מתרונן משמחה.  הזדמנות נהדרת לומר  תודה רבה על השותפות האמיתית שלך”.

צילום: דוברות מועצת שומרון

עוד הוסיף דגן: “הבוקר הזה פתחו כ- 25,200 תלמידות ותלמידים את מערכת החינוך בשומרון, גדילה של 5% בשנה, דור העתיד שלנו פורח בשומרון ואנחנו רואים ביחד, בעיניים, את התגשמות של דברי הנביאים, של הנביא עמוס “ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות וישבו ונטעו כרמים”, והדברים של הנביא ירמיהו “עוד תטעי כרמים בהרי שומרון” וגם “ושבו בנים לגבולם”, הגבולות של הבנים של רחל, אפרים ומנשה, ממש מועצה אזורית שומרון. אני מבקש לאחל לכן בנות יקרות, ולכל תלמידי השומרון ולכל עם ישראל, שנת לימודים פוריה, מלמדת מהנה”, הוסיף דגן.

שר החינוך לשעבר גלנט אמר במקום “שמחתי לפתוח את שנת הלימודים בשומרון יחד עם ראש המועצה יוסי דגן – החיוך וההתרגשות של התלמידות וצוות המורות שווה כל השקעה. חינוך טוב הוא הבסיס לעתיד מדינת ישראל – הוא המאפשר בעתיד כלכלה איתנה, עוצמה בטחונית ותשתית חברתית ראויה. אמשיך לפעול לביסוס ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון, בנגב ובגליל – עבורי זו חובה שזכות בצידה”, דברי גלנט.

דני רהט, סמנכ”ל רשת אמי”ת אמר לתלמידות: “אנחנו ביחד תפקידנו לתת לכן קרקע מצמיחה שתצמחו ותגדלו ותפרחו, תגדילו תורה ותאדירו ותצטיינו בלימודים. שנת לימודים פוריה!”.

מנהלת האולפנא, לאה שטיינמץ הוסיפה “אנו זוכות להיכנס למשכן הקבע שנבנה עבורונו בהרי השומרון המדהימים. יהי רצון שיהיא זה המקום נווה משכן לשלום”.

יוסי הרשקו, יו”ר עלי זהב השתתף אף הוא בטקס “תושבי גוש מערבא מרגישים שהאולפנא חשובה והחיבור לקהילה חשוב. אני מאחל שהפשטות, האיכפתיות ונועם ההליכות יהיו נר לרגלה של האולפנא”.

נילי מרציאנו יו”ר ועד ההורים  אמר במקום “תודה רבה ללאה המנהלת המדהימה של האולפנא, למועצה ולכולם – הצלחנו ובענק”.

דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה הוסיף: “אתן הבנות הכי איכותיות בעם ישראל ולכן יש לכן אחריות אדירה, אתן צריכות לחלום לאן תגיעו בהמשך ואיך תעשו הכי טוב לעם ישראל. אני רוצה לומר תודה לראש המועצה יוסי דגן שזו השנה השמינית שהוא פותח שנת לימודים כראש מועצה. רוצה לומר תודה לח”כ יואב גלנט על הנאמנות והשותפות לכל אורך הדרך”.

קרדיט: דוברות מועצה אזורית שומרון

כאמור, במועצה פותחים את שנת הלימודים עם נתוני שיא במספר התלמידים. השנה, ישנם כ-25200 תלמידי מערכת החינוך בשומרון כאשר 2,400 נמצאים בגיל הרך, 4,800 בגני הילדים, וכ-9,200 תלמידים בבתי הספר היסודיים. כמו כן, לראשונה חצו את רף 3,000 התלמידים שילמדו השנה במוסדות העל יסודיים שהוקמו במועצה. במועצה ממחישים את קצב הגידול של תלמידי המועצה בכך שבעוד בשנה שעברה סיימו 892 תלמידים את כיתה י”ב, השנה יתחילו 1,562 תלמידים את כיתה א’, מדובר בכמעט הכפלה של התלמידים הנכנסים למערכת החינוך לעומת היוצאים.

בנוסף, התחילה השנה המועצה לצייד את בתי הספר בהצטיידות חדשנית אשר מאפשרת יצירת סביבות למידה עשירות ומגוונות ובחלק מהמוסדות התחדשו בריהוט כיתות חדשני. זאת בנוסף להעשרה של בתי הספר בסביבות למידה מעוצבות וחדשניות המתאימות לאקלים הייחודי של כל בית ספר. כל זאת נעשה כחלק משדרוג זה נהנו בתי הספר בכיתות חדשניות, חדרי מורים ייחודיים, מרחבי פנים, חצרות ובנראות. כמו כן, הוכנסו לכלל גני החובה מערכות מולטימדיה עשירות, על מנת לאפשר למידה בגוון ייחודי גם בגני הילדים.

פרויקט גדול נוסף שמקדמת המועצה בשנת הלימודים הקרובה, הוא שיפוץ נרחב של כלל בתי הספר. בכל בתי הספר היסודיים ברחבי המועצה תבצע המועצה השנה הליך של שיפוץ או הקמת מרחבי למידה. לכל בית ספר ייוחד פרויקט משלו כשעלותו הכוללת של הפרויקט 5.5 מלש”ח. בנוסף, נמצאת המועצה במהלך חשוב של הבאת כלל מוסדות החינוך לתקן בטיחות מלא. מדובר בפרויקט בעלות של כ-5 מליון ₪. זאת בנוסף לשדרוג חצרות בגני הילדים ובבתי הספר כפי שכבר נעשה בשנה החולפת ב-7 גנים ו-2 בתי ספר בהיקף של 800 אש”ח.

לצד זה יתחדשו התלמידים גם במבני חינוך חדשים. אולפנת עלי זהב אשר נפתחה הבוקר במבנה מפואר וחדשני, וכן גנים נוספים אשר עברו למבני קבע ביישובים ברוכין, כפר תפוח ולשם. במועצה פתחו השנה שני גנים תקשורתיים נוספים שיצטרפו לאחיהם הבכור וכן יפתח גן חינוך מיוחד חדש ביישוב תפוח. כמו כן לראשונה יפתחו כיתות חינוך מיוחד ללקויי למידה בגב ההר לבנים ולבנות. גם בחטיבות הביניים הרחבנו את מענה החינוך המיוחד ותיפתח כיתה לבנות באולפנת עלי זהב.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית