מירי רגב: “עוקף חווארה זו ריבונות דה פקטו”

מירי רגב: “עוקף חווארה זו ריבונות דה פקטו”

שרת התחבורה בסיור באחד מפרוייקטי הדגל בהובלתה בהתיישבות, כביש עוקף חווארה בשומרון עם ראש המועצה יוסי דגן: “מחילים ריבונות דה פקטו ומחברים את ישראל – גם ביהודה ושומרון״. דגן: “תשתיות טובות הם הדרך למליון תושבים בשומרון”

שרת התחבורה מירי רגב קיימה היום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סיור מקצועי בשומרון, זאת בין השאר בכדי לעקוב מקרוב אחר העבודות של סלילת כביש עוקף חווארה, מפרוייקטי הדגל בהובלתה בהתיישבות שסלילתו החלה השבוע.

שרת התחבורה מירי רגב: ״כשכנסתי לתפקידי מצאתי מספר פרוייקטים אסטרטגיים להתיישבות שסבלו מסחבת והחלטתי להוביל בנחישות לביצועם. לכביש עוקף חווארה יש חשיבות אסטרטגית תוך חיבור יישובי גב ההר, איתמר, אלון מורא והר ברכה למרכז הארץ, תוך נסיעה בבטיחות ובביטחון. יחד נמשיך לבנות את הארץ שלנו ולהביא עוד ועוד מתיישבים. זו ריבונות דה פקטו, בתשתיות, בתחבורה ציבורית, בכל אותם כבישים שמחברים את יהודה ושומרון לירושלים ולתל אביב, לצפון הארץ ולדרומה. כך אנו מחברים את ישראל – גם ביהודה ושומרון. אנחנו רוצים שמרקם החיים יאפשר לאזרחים לנסוע בכבישי השומרון בבטיחות ובביטחון״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: ״אנחנו זוכים יחד איתך להיות ברגע היסטורי, הטרקטורים התחילו לעבוד כאן שלשום, עכשיו את מגיעה לראות את הביצוע ולתת את הסיפתח הרשמי לכביש עוקף חווארה, וכולנו מתרגשים מאוד, זה יום חג לא רק לתושבי השומרון, יהודים וגם וערבים, זהו חג למדינת ישראל, כביש עוקף חווארה, לב השומרון הכבישים הללו עומדים לשנות את מפת ההתיישבות והם אבן דרך משמעותית בדרך למליון תושבים בשומרון.

אני רוצה להודות לך על זה אני מעריץ את העשייה שלך את העבודה שלך את לקחת כל כך הרבה נושאים שהיו תקועים והרצת אותם גם במשרד ואני מבקש להודות לך בשם כל תושבי השומרון״.

עלותו של סלילת כביש עוקף חווארה עומדת על כ 250 מליון ש”ח, ואורכו כ-7.5 ק”מ. כביש זה יחבר את יישובי גב ההר למרכז הארץ, ויאפשר גישה בטוחה ובטיחותית יותר לישובים אלו.

האירוע נערך 3 שנים לאחר שביתת הרעב ומאהל המחאה על הכבישים העוקפים אותו הוביל ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן וראשי הרשויות דאז מלאכי לוינגר ואבי נעים עם המשפחות השכולות בהובלת הדס מזרחי. יחד עם השרה הגיעו למקום גם המשפחות השכולות שהובילו את המאבק: הדס מזרחי אלמנתו של ברוך מזרחי, איציק אבוטבול ששכל את אשתו הדס בפיגוע, וכן אדווה ביטון אמה של אדל הי”ד. כמו כן הגיע למקום מלאכי לוינגר מי שהיה ראש מועצת קריית ארבע והיה שותף למאבק על הכבישים העוקפים.

חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות