אחרי שלוש שנות מאבק – החלה סלילת כביש עוקף חווארה

אחרי שלוש שנות מאבק – החלה סלילת כביש עוקף חווארה

שלש שנים לאחר הצבת אוהל המחאה ושביתת הרעב החלה הבוקר סלילת כביש עוקף חווארה במעמד ראש מועצת שומרון יוסי דגן בעלות של 260 מליון ש”ח. יוסי דגן: “רגע היסטורי מכונן לשומרון ולהתיישבות”.

שלש שנים לאחר שביתת הרעב והסכם הכבישים העוקפים ביו”ש אותו הוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ביחד עם ראשי הרשויות דאז אבי נעים ומלאכי לוינגר והמשפחות השכולות, החלה היום סלילת הכביש שעלותו נאמדת בכ 260 מליון שח.

מדובר באחד הפרויקטים היקרים והאסטרטגיים ביו”ש ועלותו מוערכת בכ-250 מיליון ש”ח. הכביש נועד לחבר בין יישובי גב ההר: יצהר, איתמר, אלון מורה והר ברכה למרכז הארץ ויאפשר לתושבים ולנוסעים לאזורים אלו נסיעה בטוחה.

כזכור,  לפני שלוש שנים הוקם אוהל המחאה של ראשי מועצות ומשפחות שכולות בדרישה לתת סעיף תקציבי לתקצוב כבישים עוקפים ואמצעי בטחון בישובים ובכבישים ביו”ש.
מאז שנחתם הסכם מול ראש הממשלה, שהביא לסיום שביתת הרעב ולתקציב בסך 800 מיליון ש”ח לכבישים עוקף חווארה ,עוקף אל ערוב שיקוע קלנדיה, עוקף לובן והכפלת כביש 446, ראש המועצה דגן עבד מול שרי התחבורה ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ ומירי רגב למימוש סלילת כביש עוקף חווארה, וכעת החלה כאמור סלילת הכביש

סלילת הכביש צפויה לארוך כשנתיים אורך הכביש כ-7.3 ק”מ הסלילה החלה ק”מ דרומית מצומת יצהר הקבלן הנבחר תורעב אחזקות בע”מ העומד בראש אחת מחברות הבנייה הגדולות בארץ החל בסלילת הכביש לאחר שזכה במכרז של משרד התחבורה.

במעמד חנוכת סלילת הכביש השתתפו יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, יוני הישראלי ויעקב ווינברגר מראשי “הליכוד שלי – קבוצת ההתיישבות בליכוד”, מתניה שפירא סמנכל מועצת ישע, רפי אביטל מנהל מחלקת תחבורה במועצת שומרון, גד דיעי רמ”ט ראש המועצה.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודה לשרת התחבורה מירי רגב, למשפחות השכולות ששבתו רעב ובראשן להדס מזרחי אלמנתו של ברוך מזרחי. לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר ישראל כץ, לח”כ בצלאל סמוטריץ, לחכ נפתלי בנט, לרב אלי בן דהן, למנכ”ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, לקמ”ט תחבורה ישראל אפריאט, לרכז התחבורה במועצה רפי אביטל. דגן הודה כאמור לשרה מירי רגב שלדבריו: “בנחישות ובמקצועיות פועלת למען כלל מדינת ישראל, והפריפריה ובתוכם יהודה ושומרון, הפכה את הנושא לפרוייקט דגל שלה, ובלי הדחיפה והמחוייבות שלה לא ניתן היה להתקדם”.

בהשקת העבודות הבוקר דגן ושאר הנוכחים מנהלי הפרוייקט ואנשי צוות המועצה האזורית שומרון, אמרו בהתרגשות ‘לחיים’ על יין מענבי יקב הר ברכה, אחד הישובים שייהנו מהכביש. “קשה להפריז בגודל הרגע” אמר דגן ובירך ברכת “שהחיינו” ולאחריה נתן הנחייה לקבלן להתחיל בסלילה וזה פתח בסלילת הכביש.

דגן הוסיף ואמר: “זהו רגע היסטורי מכונן לשומרון ולהתיישבות כולה. בתוך כשנתיים יהפכו יישובי גב ההר לנגישים למרכז הארץ, הכביש צפוי להפוך את הנסיעה באיזור לבטוחה יותר הן לערבים והן ליהודים, ההערכות הן שסלילת הכביש תביא לפריחה באיזור ולעלייה משמעותית בביקושים”.

חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות