מוהל לברית – כל מה שצריך לדעת

מוהל לברית – כל מה שצריך לדעת

כשתינוק או תינוקת באים לעולם, ההורים טרודים מן הסתם באינספור מטלות ובנוסף אוחזת בהם התרגשות עזה, בין אם מדובר בילד הראשון במשפחה ובין אם כבר יש כמה. כשמדובר על בן זכר, אחת המטלות החשובות ביותר היא למצוא מוהל לברית וליצור איתו קשר. אלא אם כן הלידה היא בניתוח קיסרי, אי אפשר לקבוע מועד לברית, אבל כן אפשר לשוחח עם מוהל מוסמך על-מנת להתרשם מאישיותו ולהחליט האם הוא זה שיכניס את הרך הנולד בבריתו של אברהם אבינו. הרב בן ציון נגר הינו מוהל ותיק ואחראי מאוד, שבין איכויותיו היכולת להרגיע את התינוק וגם את ההורים הדואגים.

מתי מזמינים מוהל לברית?

* מיד אחרי הלידה – על-מנת לשריין את המוהל המבוקש, כדאי להזמין אותו מיד לאחר הלידה. את המיקום והזמן הספציפיים ניתן למסור גם לאחר יום יומיים.

* צהבת – צהבת כידוע היא תופעה נפוצה למדי ביילודים. הנחיות עדכניות של האיגוד לרפואת ילדים בקהילה מאפשרות את חיתוך העורלה גם כשיש צהבת, וזאת בניגוד להמלצות קודמות – בעיקר מפני שדחיית המילה כרוכה במקרים רבים ברמת סבל גבוהה יותר עבור התינוק. הקריטריון הרלוונטי על סמך ההנחיות החדשות הוא לא רמת הבילירובין בדם, אלא קיומן של מחלות רקע. אם התינוק בריא, ניתן למול אותו, ורק אם יש חשד לחוסר בוויטמין K, מחלת דם או מחלת כבד, ביצוע ברית המילה יידחה.

* שבת – כדאי לדעת שניתן לערוך ברית מילה גם בשבת, אלא אם כן הלידה התבצעה בניתוח קיסרי או שהיא התרחשה בין שישי לשבת (בין השמשות). גם אם הברית נדחתה מהמועד המקורי, מכל סיבה שהיא, יש להימנע מלערוך אותה בשבת.

מוהל מוסמך ניסיון רחב היקף ואמינות מוחלטת

בחירת מוהל לברית היא החלטה חשובה מאוד. ההמלצה היא לבחור מוהל מוסמך, כלומר איש מקצוע שקיבל את אישור הוועדה הבין משרדית המשותפת למשרד הבריאות ולרבנות הראשית. הרב בן ציון נגר הינו מוהל מוסמך ובנוסף בעל ניסיון עשיר שמתורגם ליכולות גבוהות ולמקסימום שקט נפשי אצל ההורים. השירות כולל הדרכה מקיפה לקראת הברית וליווי גם לאחר חיתוך העורלה לרבות ביקור אצל הרך הנולד למחרת האירוע על-מנת לוודא שהכל תקין

דעות