לאחר מאבק – אושרה ברית ערים תאומות בין סרפסייד לשומרון

לאחר מאבק – אושרה ברית ערים תאומות בין סרפסייד לשומרון

לאחר מאבק  קשה כנגד גורמים אנטי ישראלים, ופרו פלסטינים, העבירה מועצת העיר סרפסייד במיאמי החלטה לחתום על ברית ערים תאומות עם השומרון. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: “נצחון נוסף על שקרי ה b.d.s”

הישג נוסף לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וליחידת קשרי החוץ של המועצה. היום, לאחר מאבק מצד גורמים פרו פלסטינים ואנטישמים, אושרה החלטה בעיר סרפסייד שבמיאמי על חתימה על ברית ערים תאומות עם השומרון.

כזכור בחודש יוני 2021 קרס בנייין מגורים בסרפסייד שם נהרגו 98 בני אדם, 90% מהם יהודים. למבצע החילוץ קפצו בין השאר יחידות חילוץ של צה”ל בראשותו של אל”מ גולן ואך וכן זק”א.

בחודש מאי האחרון יצא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן להפגש עם תורמים במיאמי, בין השאר נפגש עם ראש עיריית סרפסייד, שם הציע ראש מועצת שומרון לראש העיר סרספייד לחתום על ברית ערים תאומות, ראש העיר קיבל את ההצעה בהתלהבות ומאז הצוות המקצועי של המועצה יחד עם הצוות המקצועי של העיר סרספייד פועלים כדי לקדם את ההסכם.

בהסבר להחלטה אמר ראש עיריית סרפסייד שלומי דנצינגר: “במחווה זו העיר סרפסייד יכולה להראות את התמיכה וההערכה שלה לעם ישראל ולמדינת ישראל שהייתה לצדנו בשעה האפלה ביותר שלנו”.

בימים האחרונים נאלץ ראש העיר דנצינגר להתמודד עם נסיונות שמאל קיצוני לטרפד את ההסכם,  בין השאר בתגובה לטענות כי מדובר באיזור שנוי במחלוקת היושב על שטח כבוש, הן של גורמים אנטי ישראלים והן של נציבת סרפסייד לשעבר אליאנה זלצהאואר, ענה  ראש עיריית סרפסייד כי: “אזרחים ישראלים בשומרון היו קורבנות להתקפות של פלסטינים, והם נשארו חזקים בגלל החוסן שלהם והמקום ממשיך לפרוח, זה דבר שאנחנו יכולים להבין אחרי הקריסה ההרסנית בסרפסייד” עוד הוסיף דנצינגר כי: “נפגשתי  עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לאחרונה במיאמי, ואמרתי לו כי אני מקווה לשיתוף פעולה עם עיר בישראל. “הייתי יכול לבחור עיר תיירותית בישראל אבל לקשר הזה יש ממשות” הוסיף.

ראש מועצת שומרון וראש עיריית סרפסייד במיאמי. קרדיט: מועצה אזורית שומרון

משמעות ההסכם בין השאר היא חילופי תרבות וביקורים של מנהיגים נבחרים, לקיים קשרי סחר ולחקור הזדמנויות כלכליות.

כאמור להעברת ההחלטה בסרפסייד קדם מאבק כנגד אנשי ה bds שניסו למנוע את ההחלטה.  ידידי השומרון בפלורידה, ואחד הבולטים שבהם איש העסקים והפעיל הציוני ג’ו זבולוני, פעלו בכדי שההחלטה תעבור כלשונה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “זהו ניצחון נוסף על הנסיונות האובססיבים של הבי די אס, לפגוע ביהודה ושומרון, ערש התרבות וההיסטוריה היהודית תחת מטריה מזוייפת של זכויות אדם. תעשיית השקרים האינטנסטיבית של ה bds, נתקלת באמת ובאנשים שלא חוששים להגיד את האמת. אני שמח על ההחלטה שעברה בסרפסייד, יחד נקיים חברות וקשרים שיועילו לאזרחים משני הצדדים”. עוד הוסיף דגן: “ברית הערים התאומות תחזק את הקשר עם סרספייד, תביא לשיתופי פעולה חינוכיים, תרבותיים וכלכליים בין השומרון לעיר סרספייד במדינת פלורידה”.  דגן הודה לראש עיריית סרספייד שלמה דנצינגר, לאל”מ גולן ואך ליחידת קשרי החוץ במועצה האזורית שומרון, וכן לאיש העסקים ג’ו זבולוני “שהיה שותף מלא בהישג הזה” כדבריו של דגן “ומאבקו העיקש גם אמש מול גורמי ה bds  איפשר את קבלת ההחלטה הזו בעיר סרפסייד”

חדשות שומרון כתבה ראשית