מה תעשו אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול?

מה תעשו אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול?

דיני נהיגה בשכרות מהווים חלק מדיני התעבורה בישראל. הדינים הללו עוסקים בכל מקרה שבו נהג כלשהו נתפס כאשר יש בגופו אחוז אלכוהול גבוה יותר מכפי שמותר על פי חוק. חשוב מאוד להדגיש שתחת המושג של נהיגה בשכרות ניתן למצוא מגוון סיטואציות שונות אשר נתונים במידה רבה בשיקול הדעת של השוטר אשר עוצר את הנהג. חשוב לדעת כי ישנם מקרים שבהם ניתן להקל את העונש שמגיע לאדם בגין העבירה אותו ביצע ולהגיע להסדר טיעון אשר מקל. בכדי לעשות זאת, יש לבחור עורך דין פלילי שהוא גם עורך דין סמים ועם עורך דין שיכול לייצג נהג שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול או סמים.

מה חשוב לדעת על נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא אסורה על פי חוק. רמת האלכוהול אשר מותרת לנהיגה על פי החוק היא 240 מיקרוגרם של אלכוהול לליטר של אוויר נשוף. בדיקת האחוז של האלכוהול באוויר הינשוף מתבצעת באמצעות מכשיר מדידה הקרוי: “ינשוף”. חשוב מאוד לדעת כי לפני הבדיקה השוטר מחויב לבצע לנהג בדיקה של מאפיינים וכן בדיקת התנהגות. נהגים שבגוף שלהם נמצא כמות גבוהה בקצת מהכמות אשר מותרת לפי החוק ועד ל350 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף והם עברו את בדיקת המאפיינים בצורה מוצלחת, יכולים לנסות ולהקל על העונש שלהם בבית המשפט. לעומתם, נהגים שבגוף שלהם נמצא כמות של 400 מיקרוגרם אלכוהול לליטר של אוויר נשוף יתקשו מאוד להקל על העונש שלהם. דיני השכרות קובעים כי נהג שמסרב לבצע את הבדיקה הנדרשת במכשיר הינשוף יחשב לנוהג תחת השפעת אלכוהול. כמוהו גם נהג שלא ממלא אחרי הוראות השוטר.

מה העונש של נהג שנמצא נוהג תחת השפעת אלכוהול?

בהתאם לחוק העונש המינימלי אשר ניתן לגזור על נהג אשר הואשם וכן הורשע בעבירה של נהיגה בשכרות הוא פסילת הרישיון שלו לתקופה של לא פחות משנתיים. במקרים חריגים ביותר הנהג יקבל עונש מקל יותר. נהג אשר נתפס על שכרות בפעם השנייה צפוי לקבל עונש מחמיר יותר.  אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, כדאי מאוד שתבחרו עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה אשר עוסק בתחום זה. עורך דין זה יסייע לכם לקבל עונש מופחת עד כמה שניתן וכן יסייע לכם בייצוג בבית המשפט.

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה כדאי שתבחרו בטוב ביותר בתחום: משרד עו”ד אלון שליכטר.

עצת מומחה