חברי הפרלמנט העתידיים של צרפת ביקרו בעלי: “הישראלים ממשיכים לבנות ולהתפתח – הפלסטינים ימשיכו להיעזר באונר”א ובשירותיו”

חברי הפרלמנט העתידיים של צרפת ביקרו בעלי: “הישראלים ממשיכים לבנות ולהתפתח – הפלסטינים ימשיכו להיעזר באונר”א ובשירותיו”

סטודנטים צרפתים המהווים את העתודה של הצמרת המדינית הבאה בצרפת מהפקולטה ללימודי פוליטיקה ומדעי המדינה ב -Sciences politiques, אוניברסיטה מהיוקרתיות בצרפת, הגיעו היום (ג’) לביקור היכרות עם ההתיישבות וביקרו בישוב עלי שבבנימין.

עשרות הסטודנטים הגיעו אל הישוב עלי לאחר שסיירו קודם לכן ברמאללה וראו את המצב שם.

הסטודנטים הצרפתים, אשר עתידים לשמש בתפקידי מפתח בחיים הציבורים בצרפת בדיפלומטיה בכלכלה ובפוליטיקה תהו מדוע הפלסטינים ברמאללה חיים בנורמות חיים כה נמוכות בעוד ההתיישבות מתפתחת ומתרחבת.

ראשי היישוב עלי הסבירו להם כי הם לא מסתמכים על ארגוני צדקה כדוגמת אונר”א כדי להתפתח, אלה משקיעים כסף ומשאבים רבים כדי לשפר לייעל ולפתח את התשתיות הציבוריות.
פעילות אלה נגרמת על ידי הכנסת יזמים וקבלנים שפועלים למען הרחבת הישוב וביסוסו.

הסטודנטים הצעירים סיירו ביישוב והתרשמו מאוד לראות את התפתחותו של הישוב את ההסתמכות על סביבה עסקית צומחת המניבה פירות כלכליים לקהילה המקומית וכן את בניית מאות יחידות הדיור המתבצעת בישוב בימים אלה וכן את תוכניות הבנייה לעתיד הקרוב.

אריאל אלמליח, יו”ר הישוב עלי אמר: ״אנו מברכים את כל הבאים אלינו ומוקירים את הצמרת הפוליטית לעתיד מצרפת שנחשפה לראשונה להתיישבות. אמרנו לחברי המשלחת כי לעומת הפלסטינים המנציחים את העוני אנו עוסקים בבנייה ובהתפתחות. זכינו לגייס עשרות שגרירים למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות שיהיו בחזית ההסברה במדינה אירופית מרכזית.”

אשר בן כמון אשר הביא את המשלחת לעלי התרגש מאוד מהביקור ואמר: ” פעם ראשונה מזה שנים רבות שקבוצה כזו מגיעה לאזור שלנו. פשוט מדהים לראות איך בכמה שעות אתה הופך להם את התפיסה כלפי הארץ והמדינה שלנו. זו ההסברה הכי טובה למדינת ישראל”.

חדשות בנימין חדשות מקומיות כתבה ראשית פוליטי