מאיזה גיל אוכל לבצע ניתוח לייזר בעיניים?

מאיזה גיל אוכל לבצע ניתוח לייזר בעיניים?

ניתוח עיניים בלייזר הוא אופציה מצוינת למי שרוצים להיפטר מהמשקפיים, אך ישנם פרמטרים שונים וקריטריונים שיש להכיר ולעמוד בהם לפני שעוברים את ההליך. ניתוח מסוג זה הוא שיטה יעילה מאוד לתיקון קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה. אם כך, מאיזה גיל אפשר לעבור את ההליך?

יש להליך לייזר בעיניים יתרונות רבים, כמו הפחתה או העלמת עיניים יבשות, שיפור ראיית הלילה והפחתה או העלמת כאבי ראש עקב עומס בעיניים. זהו הליך שקיים כבר למעלה מ-30 שנה והוא עזר לאנשים בכל העולם להסיר את המשקפיים שלהם. זהו הליך יעיל, בטוח ומהיר. ובאשר לגיל המינימלי לביצוע הליך זה, תלוי באיזה הליך מדובר בדיוק. צריכים מידע נוסף? לאתר של אבי סלומון לחצו כאן כעת.

מאיזה גיל הליך לייזר בעיניים אפשרי?

בעוד שחלק מההליכים מאפשרים ניתוח לייזר בעיניים החל מגיל 18, הליכים אחרים מתאפשרים רק בחלוף גיל 40. ברוב המקרים ההליך מתבצע בעזרת לייזר המבצע חתך בקרנית. לאחר מכן הוא מעצב מחדש את הקרנית על ידי הסרת רקמה מפני השטח שלה ועל ידי הוספת רקמה מאזור אחר של העין. הליך זה אורך כ-15 דקות וניתן לבצע אותו בשתי העיניים בבת אחת או בעין אחת בכל פעם, בהתאם לצרכים של המטופלים.

לניתוח הלייזר יתרונות רבים על פני הליכים אחרים לתיקון בעיות ראייה, למשל, תקופת ההחלמה לאחר ניתוח לייזר בעיניים קצרה בהרבה מאשר לאחר הליכים אחרים. כמו כן, הסיכון לפתח תסמונת עין יבשה הולך ופוחת לאחר הליך לייזר בעיניים. ולבסוף, הפתרון נחשב לפתרון ארוך טווח, מה שמקל משמעותית על חיי היום-יום של אנשים רבים ברחבי העולם.

הסיכונים הכרוכים בניתוח לייזר בעיניים להסרת משקפיים

ישנם סיכונים הכרוכים בניתוח לייזר בעיניים להסרת משקפיים, אבל הסיכויים לכך הם יחסית נמוכים. הסיכונים כוללים זיהום בעין, נזק לרשתית, שינויי ראייה, בוהק והילות סביב אורות, פגיעה או אובדן ראיית לילה, ובוהק מפנסים בלילה והשתקפויות בחלונות ובמראות.

הסיכונים תלויים בסוג ניתוח עיניים בלייזר שנעשה. ישנם שני סוגים של ניתוח לייזר בעיניים: PRK ו-LASIK. ההבדל ביניהם הוא ש-PRK אינו משתמש בלהב כדי לחתוך את דש הקרנית ו-LASIK עושה זאת. ל-PRK לוקח יותר זמן להחלים ויש לו סיכוי גבוה יותר לגרום ליובש בעיניים או לזיהום מאשר לאסיק.

באילו מקרים לא ניתן לעבור ניתוח לייזר בעיניים?

הסיבות הנפוצות ביותר לכך שאנשים לא יוכלו לעבור ניתוח לייזר בעיניים הן: 1) גיל (ניתוח עיניים בלייזר אינו מומלץ למי מתחת לגיל 18 או בגילאים מאוד מבוגרים). 2) רופא העיניים קובע שלאדם יש סיכון גבוה מדי לסיבוכים או שאין לו מספיק רקמה בקרנית כדי להפוך את ההליך לבטוח (מקרים של קרנית דקה מדי).

3) מספר המשקפיים של האדם גבוה מדי או שיש לו צילינדר גבוה ב-2 העיניים או באחת מהן. 4) במקרים בהם לאדם יש היסטוריה של מחלת עיניים, עבר ניתוח עיניים בעבר, או עבר ניתוח עיניים בלייזר בעבר.

בריאות