עורכי דין תעבורה חגי ואלון סער: “ייצוג אנשים בתחום התעבורה בישראל זה עבורנו שליחות”

עורכי דין תעבורה חגי ואלון סער: “ייצוג אנשים בתחום התעבורה בישראל זה עבורנו שליחות”

אנשים רבים בוחרים לפנות לערכאה משפטית כדי שזו תכריע בנושא אשמתם בעברה תעבורתית, במידה והם בטוחים כי הם נהגו על פי החוק. בנוסף, עונשים על עבירות שונות יכולים להשתנות ברמת חומרתם, הכול בהתאם לעברו של הנהג, המקרה ועוד מספר גורמים. במאמר זה נדבר על היתרונות של פניה לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

סיבות לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה

ניתן לחלק בין שתי סיבות עיקריות לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה:

  1. מקרה בו הנאשם כופר באשמה – לרוב מדובר בעבירות יותר קלות שהעונש עליהן הוא קנס. לדוגמא, נהג יכול לטעון כי הקנס שקיבל עקב נהיגה במהירות מופרזת היה לא מוצדק, וכי הנהג לא נסע במהירות המתוארת. דוגמא נוספת תהיה כפירה בהאשמה שהנג לא העניק זכות קדימה או עצר בעצור. במקרים כמו המתוארים, אנשים רבים טוענים כי לא ביצעו את העבירה המתוארת. ובוחרים לפנות לבית דין לענייני תעבורה לצורך ביטול הקנס, והנקודות במידה ואלו הוטלו.
  2. מקרה בו יש רצון להקל בעונש – קיימות עבירות תעבורה חמורות יותר, בהן לרוב גם קיימות ראייות מפלילות כנגד הנהג, ואין אפשרות מעשית לכפור באשמה. בעבירות מסוג זה, הסיבה לפנות לעורך דין תהיה בכדי לצמצמם את העונש למינימום, בין אם מדובר בהקלת סכום הקנס, קיצור זמן שלילת הרישון, הפחתה במספר הנקודות המוטלות בגין העבירה, ובמקרי קיצון אף קיצור או ביטול עונש מאסר.
תפקידו של עורך הדין

עם פנייתו של לקוח לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה יחל תהליך הכנה לקראת המשפט או הבירור בבית המשפט, כאשר לרוב, עבירת תעבורה נידנות בערכאה של בית משפט השלום ברחבי הארץ. העורך דין מלווה את הנאשם בשלבי החקירה, תוך כדי הדיון המשפטי, ובמידה ויש ערעורים לבית משפט מחוזי ועליון, הן מצד הנאשם במקרה הפסד, או מצד הפרקליטות במקרה זיכוי, עורך הדין ממשיך ללוות את הלקוח לאורך כל התהליך. עורך הדין מתמחה בדינים השונים של ראיות תעבורתיות, ויש לו סיכוי רב יותר לזהות בעיות בקביעת האשמה, או למצוא סיבות לרידוד העונש, ואף להביא לידי זיכוי מלא.

סיכום – לא להרים ידיים

האשמה בדבר עבירה תעבורתית יכולה להיות חוויה לא נעימה, ואף משנת חיים. עם זאת חשוב לזכור, שמעצם היותנו מדינה דמוקרטית, כל אדם זכאי לייצוג משפטי, והליך שקוף והוגן. בין אם מדובר בטיפול בקנס, ובין אם מדובר בהאשמה בעבירה חמורה  גם אם היא פגעה באדם נוסף, חשוב להבין כי תמיד יש מה לעשות. פנייה לעורך דין תוודא כי תצא מהסיטואציה על הצד הטוב ביותר.

אם גם אתם מעוניינים בייעוץ משפטי בנושא תעבורה  לחצו כאן להתייעצות עם עו”ד חגי סער, ותהנו מייעוץ מקצועי ואדיב.

משפטי