לקבל אחוזי נכות ממשרד הביטחון

לקבל אחוזי נכות ממשרד הביטחון

צעירים רבים במדינת ישראל להוטים להתגייס לצבא ולשרת ביחידות השונות במטרה לתרום למדינה. אך עם כל ההתלהבות שבדבר, רבים מבין חיילי צה”ל סובלים מפגיעות המונעות מהן להמשיך בשגרת חייהם. מטבע הדברים, לא תמיד ניתן למנוע את הפגיעות האלה, אך אפשר בהחלט להקל על החיילים לשעבר על ידי הכרה בפגיעתם ותשלומי אחוזי נכות ממשרד הביטחון.

מי זכאי לקבל אחוזי נכות ואיך מגישים את התביעה

את אחוזי הנכות זכאים לקבל חיילים/שוטרים אשר נפגעו במהלך שירות הביטחון, אך כדי להוכיח את הפגיעה יש צורך להגיש תביעה נגד משרד הביטחון בשבתו כקצין התגמולים. להלן כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר מגישים את התביעה:

  • חשוב למלא את טופסי בקשת התביעה באופן מפורט, ולצרף אישורים רפואיים רלוונטיים המעידים על כך שהפגיעה נגרמה במהלך השירות.
  • מומלץ להגיש את הבקשה מהר ככל הניתן, שכן התשובה מתקבלת ברוב המקרים כעבור זמן רב. זאת משום שההליך כולל הזמנת תיקים רפואיים שונים כדי להוכיח את נכונותה של התביעה.
  • התביעה עלולה להתיישן כעבור כשלוש שנים, ולכן חשוב להגיש אותה בפרק הזמן הזה. עם זאת, קצין הביטחון רשאי להאריך את משך התביעה ליותר.
  • את אחוזי הנכות קובעת בסופו של דבר הוועדה הרפואית לאחר שבחנה את כל התיקים הרפואיים.
  • בהתאם לאחוזי הנכות קובעים אם התובע זכאי למענק חד פעמי או למענק חודשי.

כיצד מחושבים אחוזי הנכות?

הוועדה הרפואית בוחנת את הפגיעות בגופו של האדם וקובעת אחוזי נכות בהתאם לכך. החישוב מתבצע באופן הבא: תחילה מחושבת דרכת הנכות הגבוהה ביותר במלוא האחוזים, ורק לאחר מכן מתווספות אליה נכויות אחרות. כך לדוגמה, אם נקבעה לתובע נכות נוירולוגית של 30% ונכות אורתופדית בגובה 10%, הנכות המשוקללת תהיה 37%.

אינכם צריכים להתמודד לבד עם הגשת התביעה

הגשת תביעה לקבל אחוזי נכות עשויה להיות תהליך ארוך ומייגע, אך אינכם מוכרחים להתמודד עמו באופן עצמאי. עורך דין שמתמחה בענייני משרד הביטחון יכול לסייע לכם להגיש את התביעה. עורך דין זה מתמחה בכל סעיפי החוק ויודע מה צריך לעשות כדי שתקבלו את כל זכויותיכם. נוסף על כך, אם קיבלתם סירוב ממשרד הביטחון, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה בעזרתו של עורך הדין.

איך בוחרים את עורך הדין הנכון?

רק שיחזרו בשלום. חיילים. צילום באדיבות pexels.com

הגשת תביעות למשרד הביטחון היא התמחות לכל עניין ודבר, ולכן חשוב לפנות לעורך דין מנוסה ובעל ניסיון מעשי בתחום זה. מעבר לכך, ניתן לבחון את עורך הדין כבר בפגישה הראשונית: האם הוא מגלה עניין רב בתיק הלקוח? האם הוא שואל שאלות מקצועיות? האם נוצרת כימיה בין הלקוח לעורך הדין? כמו כן, כדאי לאסוף המלצות מגולשים באינטרנט ומחברים כדי לבחור את עורך הדין הטוב ביותר.

מדוע כדאי להשקיע בתביעת אחוזי נכות

יוצאי צה”ל מתייאשים לא אחת מהביורוקרטיה של משרד הביטחון ואינם מגישים תביעה לצורך מימוש הזכויות. עם זאת, כדאי לפנות לעורך דין טוב כדי לנסות ולממש את הזכויות המגיעות כחוק, שכן מדובר בסיוע שיקומי וכלכלי ניכר אשר יכול לאפשר לנפגע לנהל אורח חיים תקין עד כמה שניתן.

אם הצלחתם להוכיח שנפגעתם במהלך השירות הצבאי, תהיו זכאים למגוון רחב של הטבות (בהתאם לאחוזי הפגיעה, כמובן). מבין הזכויות ניתן למנות עזרה במימון לימודים או פתיחת בית עסק, עזרה ברכישה או השכרה של דירה, קבלת רכב שיקומי ועוד.

צרכנות