לאחר מאבק של שנים – החלה סלילת כביש עוקף לובאן

לאחר מאבק של שנים – החלה סלילת כביש עוקף לובאן

כ-5 שנים לאחר מאהל המחאה ושביתת הרעב של הכבישים העוקפים, מאהל מחאה של המשפחות השכולות וראשי רשויות ביו”ש, אותה הוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן, השבוע החלו עבודות סלילת כביש עוקף לובאן.

הכביש, שסלילתו החלה כבר ב־2006 ונבלמה באמצע ע”י שר הביטחון דאז אהוד ברק, היה לאחד היעדים המרכזיים של מאבק המשפחות השכולות וראשי הרשויות, לצד הכבישים הנוספים, בהם עוקף חווארה, עוקף אל ערוב, שיקוע קלנדיה והכפלת 446.

בהסכם שסוכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש מועצת שומרון יוסי דגן לאחר מאהל המחאה ושביתת הרעב, הוחלט להשלים את סלילת הכביש.

העבודה בעלות 120 מיליון ש”ח תכלול פיתוח וסלילת 2 הקילומטרים הנותרים, השלמת שכבה שנייה ושלישית של אספלט בשאר הכביש – כך שכל תוואי הכביש ייסלל באופן תקני, גידור תאורה וכיכרות, וכן בעלות של 40 מיליון ש”ח נוספים בניית מעבר בטחוני חדש (מחסום) שיחליף את עיקר פעילותו של מחסום רנתיס. במקום יוקם מעבר גדול מודרני שיותאם לכמות האוכלוסייה. מחסום מסוג מעבר חוצה שומרון עם כלל המתקנים הנדרשים.

לכביש משמעות ביטחונית, בטיחותית ותחבורתית עבור עשרות אלפי בני אדם המתגוררים בישובי מערב השומרון בהם: פדואל, ברוכין, עלי זהב ולשם, וכן ישמש את תושבי בית אריה, והישובים נילי, נעלה וחשמונאים, תושבים הצריכים להגיע כל בוקר למקומות העבודה במרכז תוך שהם עוברים כיום דרך הכפר הפלסטיני העויין לובאן.

עם תחילת העבודות, הגיע לאתר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וקיהל סקירה בשטח מדוד בלוטרייך מנהל הפרוייקט מטעם חברת “נתיבי ישראל” ומרפי אביטל מנהל התחבורה במועצה האזורית שומרון, המלווה את הפרוייקט. דגן בירך את ברכת “שהחיינו” ואמר: “בשעה טובה החלו העבודות להשלמת כביש עוקף לובאן – אור גדול בימים קשים. חמש שנים וחצי אחרי מאהל המחאה ושביתת הרעב, פעמיים לקחו את התקציב, היינו צריכים לשבות רעב ולהיאבק – אבל בסוף הציונות מנצחת. באנו לכאן כדי לבנות את ארץ ישראל וכדי לנצח ולהביא לכאן מיליון תושבים לשומרון. זהו אור גדול בימים הקשים של מלחמה, אור של ציונות, זה חלק מהניצחון.”

“הכביש החדש שאנחנו מתחילים כרגע את העבודות להשלמתו יסתיים בעזרת השם בעוד שנתיים, והוא צפוי לשנות לחלוטין את כל צורת התנועה, את הבטיחות, את הביטחון וכמובן את ההגעה של המסות להתיישבות, כאן באזור מערב, ומרכז השומרון. תודה מעומק הלב למשפחות השכולות וראשי הרשויות ששבתו רעב כדי להגיע לסלילת הכבישים ביו”ש.”

“אני מבקש להודות לשרה מירי רגב שדוחפת בכל הכוח את הנושא הזה כשרת התחבורה. אני מבקש להודות לשר בצלאל סמוטריץ שנרתם בנושא התקציבי. אני מבקש להודות לפניו לשר ישראל כ”ץ. אני מבקש להודות לראש הממשלה וכל שרי הממשלה. תודה רבה לחברת נתיבי ישראל, לקמ”ט תחבורה במינהל האזרחי, לרפי אביטל, המרכז של תחבורה במועצה. לכל ועדי הישובים, וכמובן לתושבים שליוו באמון לאורך השנים האלה, היו שותפים במאבק.”

“כביש עוקף לובן, שהוא חלק מהמהפכה הכבישים העוקפים בחווארה, כביש עוקף אל ערוב, שיפוע קלנדיה, הכפלת 446, עוקף נבי אליאס, עוקף פונדוק, אנחנו בעיצומה של מהפכה גדולה, למען עם ישראל בשומרון – מהפכה שתביא את המאסות, בדרך לחזון: מיליון תושבים בשומרון“.

חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות