שר הרווחה חיים כץ במאהל המשפחות השכולות: “לא סביר שמשפחות שכולות ישבתו רעב כדי להשיג בטחון למשפחות שכולות אחרות”

שר הרווחה חיים כץ במאהל המשפחות השכולות: “לא סביר שמשפחות שכולות ישבתו רעב כדי להשיג בטחון למשפחות שכולות אחרות”

שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ הגיע הבוקר למאהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי המועצות מיהודה והשומרון שהוקם לפני כשבועיים מול בית ראש הממשלה בירושלים. השר כץ העביר ביקורת ישירה על הממשלה כשאמר כי הוא מקווה שמאהל המשפחות השכולות יפורק בקרוב.

 “בוקר עצוב, באתי היום בבוקר לחזק את ידיהם של המשפחות השכולות שפתחו לצערי בשביתת רעב. לא סביר ולא מתאים שמשפחות שכולות, על מנת ליצור ביטחון למשפחות אחרות צריכות לפתוח בשביתת רעב” כץ אמר עוד כי  “אני מאוד מקווה שהעניין הזה יסתיים בימים הקרובים והמשפחות יחזרו לבתיהם והאוהל הזה יפורק, וכל מערכת החיים של אותן משפחות יחזור להיות כמו שהיו בתקופה האחרונה”

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “אנחנו נשב כאן ונשבות רעב עד שתעבור שורה תקציבית. מדובר בחיי אדם. חבל מאוד שצריך לשבות רעב כדי להציל חיים”

שר הרווחה. צילום: הלל מאיר
אבי נעים ראש מועצת בית אריה שהכריז הבוקר כי הוא מצטרף לשביתת הרעב של המשפחות השכולות אמר כי: “המאבק כאן על החיים, המאבק הוא שהמשפחה הבאה תינצל ולא תהיה משפחה שכולה. אנחנו מבקשים וודאות ואנו מצפים מבנאדם אחד שמוביל את המדינה הזו והוא ראש הממשלה שייתן לנו וודאות. עד שזה לא יקרה אנו לא נזוז מכאן”
אדווה ביטון ששכלה את בתה אדל בפיגוע אבנים לעבר מכונית המשפחה אמרה כי “הצטרפתי לכאן היום לאוהל המחאה, חשוב לי לציין שאנחנו המשפחות השכולות הגענו לכאן כדי לומר בצורה חד משמעית לכל הקברניטים שמובילים את המדינה שאנו לא מוכנים להיות סוג ב’ אנו אזרחי מדינת ישראל, אנו ראויים לנסוע בכבישים שהם תקינים מוארים ועם קליטה סלולארית. אני מניחה שזה בליבו של כל אחד מאיתנו כל נושא הביטחון”
ביטון ציינה כי “אנו לא דורשים משהו שהוא מחוץ לגבולות היכולת, מספיק עם הדיבורים.  בפן האישי שלי כאם שכולה, אנחנו רואים את זה חדשות לבקרים כשמגיעים אלינו בזמן הכי קשה לנחם,להשתתף בצער הגדול ומדברים איתנו על שינויים כאלו ואחרים, עכשיו זה הזמן ליישם את ההבטחות, אנו רווים מדיבורים אנו רוצים לראות החלטות בשטח. הלוואי שהמקרים שלנו יהיו אחרונים. לצערי הרב אנו נוסעים בכבישים לא בטיחותיים, ללא קליטה סלולארית. לא רוצים את האסון הבא”
הדס מזרחי ששכלה את בעלה השוטר ברוך מזרחי בפיגוע ירי בסמוך לחברון אמרה לשר כץ כי מייד לאחר פיגוע הירי היא ומשפחתה המתינו כ-25 דקות עד שהגיעו כוחות הביטחון “מניסיון שלי שלא הייתה שם קליטה בשטח והייתי צריכה להמתין 25 דקות עד שכוחות הביטחון ואמבולנסים יגיעו לטפל בנו. אני יודעת מה אני עברתי מה ילדיי עברו, עם איזה צלקות נשארנו. אני באמת רוצה שאנחנו נהיה המשפחות האחרונות. שלא יעברו עוד פיגוע כמו שאנו עברנו ולכן אנחנו עוזבים את המשפחות שלנו בבית ומגיעים לכאן כדי לשבות רעב אולי זה יעזור”
חדשות שומרון כתבה ראשית