נעצרו חשודים בעבירות מס הקשורות למכירת קרקעות בשטחים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

נעצרו חשודים בעבירות מס הקשורות למכירת קרקעות בשטחים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

בית משפט השלום בירושלים הורה על מעצרו ושחרורו בתנאים מגבילים של חשוד בעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הקשורות למכירה ושיווק קרקעות ביהודה ושומרון. יחד עם החשוד נעצרו ושוחררו בערבות עוד שניים החשודים כי סייעו לחשוד בביצוע העבירות.

החקירה בעניינים של השלושה התבצעה על ידי יחידת חקירות מכס ומע”מ ירושלים בשיתוף יחידת הביקורת במשרד מע”מ רמלה.

על פי בקשת המעצר, משה גליק (63) מנחלים, רכש על פי החשד קרקעות ביהודה ושומרון בכסות של חברות זרות על מנת להתחמק מתשלומי מסים בגובה עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהניהול והשליטה של החברות התבצע מישראל.  הקרקעות, הסמוכות למודיעין עילית, נמכרו לקבוצות רכישה. החשוד, באמצעות החברות “בלו הרבור” ו”רלטור” הרשומות בפנמה, לא דיווח למע”מ על עסקאות מכירת מקרקעין בהיקף של כ- 280,000,000 ₪ בין השנים 2017-2011.

הר אדר גינת כלבים-צילום רשות מקרקעי ישראל
הר אדר גינת כלבים-צילום רשות מקרקעי ישראל

רחל אלבוים (48) משוהם, נעצרה ושוחררה בערבות בחשד כי סייעה למשה גליק ואחרים בנוגע להתחמקות ממסים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. רחל אלבוים הינה עורכת דין אשר על פי החשד שימשה כזרוע של החשוד משה גליק לביצוע פעולותיו העברייניות אל מול הרשויות והלקוחות.

כמו כן, נעצר ושוחרר בערבות אהרון טולנפלד (54) מפתח תקווה. טולנפלד משמש כמנהל חברת “ניהול דיור”, אשר חשודה בסיוע למשה גליק לשווק ולמכור את הקרקעות המדוברות ביהודה ושומרון, ובכך סייע לגליק להתחמק מתשלום מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית