כמה עולה טקס בר מצווה בכותל?

כמה עולה טקס בר מצווה בכותל?

בר מצווה הוא אירוע מרגש עבור כל ילד במהלך חייו, במסגרתו מעבר לכך שהילד חוגג 13 שנים, הוא גם הופך באופן רשמי מילד לנער. בשל כך, רבים נוהגים להשקיע רבות בחגיגת בר המצווה, ולכך כמובן, יש עלות כספית, שתפורט במאמר שלפניכם.

טקס בר המצווה

ביהדות, בר המצווה הינו טקס המציין את יום הולדתו ה- 13 של כל נער, המסמל את מעברו של הנער מילדות לבגרות. הנער החוגג רשאי ומוכרח לפי הדת לקיים מצוות באופן עצמאי וללא תלות בהוריו, וזאת לאחר שקרא כמקובל את דרשת בר המצווה הייחודית שלו. על-פי מקורות ההלכה, נהוג כי אביו של הנער יאמר “ברוך שפטרני מעונשו של זה” במהלך הטקס ובכך יכריז על עצמאותו של הנער כאדם בוגר האחראי למעשיו.

טקס בר המצווה בכותל

על-אף שרבים מעדיפים לקיים את טקס בר המצווה בבית הכנסת הקהילתי, משפחות רבות בוחרות לקיים את הטקס המשמעותי דווקא בכותל המערבי. הכותל נחשב כאתר החשוב והקדוש ביותר ביהדות, שרידו האחרון של בית המקדש השני, המסמל את ריבונות עם ישראל על בירתו ירושלים הקדושה. הכותל הינו שריד מקודש המסמל את עצמאות העם, אם-כן זה רק טבעי לחגוג את עצמאותו ובגרותו של בר המצווה במקום קדוש ומרכזי זה.

מערך הטקס בכותל

רבים עשויים לתהות אם כך, כמה עולה לקיים טקס בר מצווה בכותל? ובכן, המחיר כמובן תלוי במרכיביו של הטקס ובאיכות השירותים שנרכשים כחלק ממנו. כך למשל רבים בוחרים לשלב קבלת פנים רשמית לפני הטקס עצמו באולם אירועים או במסעדה בקרבת העיר העתיקה. מחיר קבלת הפנים תלוי לפיכך במקום עצמו, וכן בתפריט המוגש לאורחים. צילום בר מצווה בכותל לתיעוד האירוע הינו בגדר הכרח, בנוסף ניתן לכלול נגנים לקבלת הפנים ולטקס עצמו בקרבת הכותל, וכן הסעות מאורגנות של כלל האורחים מקבלת הפנים ועד לרחבת הכותל.

כמה יעלה טקס בר המצווה בכותל?

ובכן, עלות טקס בר המצווה בכותל עשויה להשתנות באופן משמעותי בין כל אירוע. טקס הכולל הכנה מקדימה ויסודית, טעימות תפריטים, סיור בני המשפחה באזור, וכו’, עשוי לנוע בין 30 אלף ועד 100 אלף ₪ לטקסי יוקרה מושקעים ביותר. מערך אוטובוסים עשוי לעלות מאות ועד אלפי שקלים, כתלות באיכות האוטובוסים ובמספר הנוסעים כמובן. קבוצת נגנים מקצועית עשויה לעלות גם היא כ-1000 ₪, בנוסף למערכת הגברה אשר עלותה בסביבות ה-500 ₪. מחיר של צילום מקצועי הוא בין 1000 ל-3000 ₪, בנוסף לאלבום דיגיטלי שיתעד את כל מהלך הטקס. צילום מגנטים לאורחים במהלך האירוע יעלה גם הוא בין 1000 ל-2000 ₪ בנפרד. תפריט ארוחות בוקר וצהריים עשוי לנוע בין 100 ל-250 ₪ לסועד, בעוד קייטרינג קינוחים עשוי גם הוא לעלות כמה מאות שקלים בסך הכול.

לסיכום, טקס בר מצווה המתקיים בכותל הינו אירוע משמעותי המתרחש פעם אחת בחיים. כל משפחה יכולה לבחור כראות עיניה במה כדאי להשקיע בטקס בכדי שייזכר כיחיד במינו, ומה פחות רלוונטי להנאת האורחים ולאווירה הרצויה. כמו-כן, חשוב לציין בהקשר זה שהמחירים המצוינים כאן תקפים לעת כתיבת המילים ועשויים להשתנות לאורך הזמן. בנוסף, יש לזכור שישנם מספר רב ביותר של ספקי שירותים הנוגעים לטקסי בר מצווה בכותל, וכמו-כן מחירם משתנה בהתאם לאיכות השירותים והמוצרים המוצעים למשפחה החוגגת.

מידע כללי