מועצה אזורית גוש עציון זכתה בפרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות

מועצה אזורית גוש עציון זכתה בפרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות

שר החינוך, יואב גלנט, בישר היום (ה’) לראשי הרשויות של ירושלים, דימונה, רחובות, מגדל העמק, אשקלון, גוש עציון ולב השרון על זכייתן “בפרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות” לשנת הלימודים תש”ף. לאור זאת, המשרד יעניק לכל אחת מהן פרס כספי בהיקף של  100 אלף ₪ לטובת השקעה בפרויקט חינוכי ברשות.

ההחלטה על בחירת הרשויות והמועצות האזוריות הזוכות התקבלה על ידי ועדת “פרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות” בראשותה של הסמנכ”לית הבכירה ומנהלת המינהל הפדגוגי, אינה זלצמן. חברי הוועדה סיירו ברשויות ובחנו את עשייתן החינוכית מקרוב, והתרשמו שהזוכות מקדמות לצד חדשנות פדגוגית גם ערכים חברתיים שהניחו תשתית של ערבות הדדית וקהילה צומחת. תחומי המעורבות האישית והחברתית בקהילה יחד עם טיפוח האקלים החינוכי הפכו לדגלים מרכזיים וסמני דרך של כל רשות שמהוות מודל לחיקוי. מכלול העשייה העשיר זיכה אותן בפרס איכות ומצוינות.

שר החינוך, יואב גלנט ברך את הזוכים וציין: “אני שמח וגאה בשבע הרשויות והמועצות שזכו “בפרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות”. מעמד זה מסמל יצירתיות, מסירות וחריצות בבתי הספר ובגני הילדים ברשויות והמועצות הזוכות. כל רשות ומועצה שזכתה רשאית להיות גאה על הישגיה ועל תרומתה לעתיד מדינת ישראל. תודה לכל השותפים על ההשקעה הרבה והשאיפה למצוינות, בייחוד בשנה מורכבת זו. מנהלות ומנהלים, מורות ומורים, גננות וסייעות – הפרס הזה הוא עבורכם, יישר כח”.

מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי: “הרחבת הגמישות הפדגוגית והניהולית יצרה במערכת החינוך תנופה גדולה של יוזמה וחדשנות. אני רואה את השינויים החשובים הללו במהלך הסיורים הרבים שאני מקיים ברשויות, במועצות ובמוסדות החינוך. הם חוצים את הארץ מצפון ועד דרום.

אני נחשף למודלים רבים של למידה המתקיימת מחוץ לכיתה. במרחבים חדשים ופתוחים. באופן דיגיטלי, אישי, פרטני וקבוצתי. היא מעוררת סקרנות ועניין ומצליחה לבסס בקרב התלמידים ידע, מיומנויות וערכים בדרך חווייתית. לתנועת החדשנות הזו שותפות הרשויות והמועצות שרואות בחינוך את היסוד המעצב של כל אחת מהן. אני מברך אותן  על זכייתן בפרס ואת המנהלים והמורים אשר עושים לילות כימים למען הצלחת ילדי ישראל”.

כאמור, בין הזוכים מועצה אזורית גוש עציון, שמוסדות החינוך העל יסודיים שלה משתייכים למינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, בירכה את שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון, את אגפי החינוך ומוסדות החינוך במועצה על ההישג המרשים:

“המעשה החינוכי שמועצה אזורית גוש עציון מובילה מקפל בחובו ערכים של שותפות, ערבות הדדית, קבלה ונתינה לצד חתירה למצוינות, חדשנות ויצירתיות חינוכית בלתי מתפשרים. בכך מהווים מנהיגיהם אות ומופת לרשויות המתייחסות לחינוך כמנוע צמיחה מרכזי ומקיימות את הפתגם הידוע “אם אתם רוצים להגיע מהר לכו לב, אם אתם רוצים להגיע רחקו לכו יחד””.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית