כיצד לקנות מכשירי שמיעה בצורה נכונה

כיצד לקנות מכשירי שמיעה בצורה נכונה

לא מעט אנשים, מבוגרים וצעירים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם ירידה בשמיעה, בין אם זה בגלל הגיל, בין אם זה בגלל תנאי הסביבה במקום עבודתם ובין אם זה מסיבות אחרות, פיזיולוגיות, גנטיות ועוד.

על כן, אותם אנשים נאלצים להרכיב מכשירי שמיעה על מנת שיוכלו לשמוע מה קורה בסביבתם. אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת במספרים של האנשים אשר מרכיבים מכשירים כאלה. העלייה נובעת הן מסיבות אובייקטיביות של עלייה במודעות וכן ביכולת האבחון של הבעיה, והן מעצם זה שכיום שימוש במכשיר שמיעה נתפס כדבר הרבה יותר “לגיטימי” מאשר בעבר. לראיה, אנחנו יכולים לראות לא מעט אנשים שמדברים על זה בפומבי ואפילו מפורסמים אשר דואגים להשתתף בפרסומות של חברות שמוכרות מכשירים שכאלה.

ישנם כידוע שני סוגים של מכשירי שמיעה, מכשירים דיגיטליים מתקדמים ומכשירים אנלוגיים שנחשבים פחות טובים. צריך לומר שמלבד שני הסוגים, יש מכשירים שמיועדים לאנשים שנולדים עם לקות שמיעה, בין אם מדובר במכשיר BAHA, כולל שתלים אשר ניתן להשתיל אל תוך האוזן במסגרת ניתוח. אך במקרה שאנחנו מציגים, מדובר במכשירים שמיועדים לאנשים אשר נולדו עם שמיעה טובה והיא התדרדרה במהלך השנים, לא עד כדי רמה של חרשות מוחלטת.

על מנת לרכוש מכשיר שמיעה בצורה נכונה, יש לבצע מספר בדיקות לפני הרכישה, כנהוג בעת רכישת מוצרים יקרי ערך וחשובים. לפני שנציג את מה שצריך לעשות, חשוב לומר לא ניתן לרכוש מכשירי שמיעה בכל מקום אלא רק במכונים שמתמחים בכך, ולכן גם התהליך המקדים צריך להיות מול אותם מכונים.

מה עלינו לעשות לפני שאנחנו רוכשים מכשיר שמיעה

דבר ראשון שעלינו לעשות הוא, לבחון מיהו המכון אצלו אנחנו יכול לקנות מכשיר שמיעה שיתאים לצרכים שלנו, מה הוא מציע לנו וכן האם הוא עובד עם קופת החולים שלנו או עם חברת הביטוח בה יש לנו ביטוח בריאות פרטי. כך נוכל להקטין ברמה ניכרת את עלויות המכשיר בעת הרכישה.

כיצד לקנות מכשירי שמיעה בצורה נכונה. תמונה: באדיבות אתר pixabay

דבר שני שאנחנו צריכים לעשות הוא לבחון את קטלוג המכשירים בהתאמה לסוג המכשיר שאנחנו מחפשים, אך גם בהתאמה על פי הצרכים שלנו, לפי הגיל והמצב שלנו. לא כל מכשיר יכול להתאים לנו מן הסתם, יהיו מכשירים אשר פחות יתאימו מבחינת האיכות והאפקט שלהם על יכולת השמיעה שלנו.

דבר שלישי שאנחנו חייבים לבדוק הוא את תנאי השירות. אילו בדיקות נערכות לנו לפני, האם אנחנו מקבלים את המכשיר לצורך ניסיון (דבר נהוג ומקובל כשמדובר על מכשירי שמיעה) ולכמה זמן, כמה שנות אחריות יש למכשיר, מה העמידות שלו, האם החברה מספקת לנו רכיבים להחלפה ועוד.

חשוב להדגיש, עלות מכשיר שמיעה מגיעה לאלפי שקלים, מדובר על הוצאה לא קטנה, אך ברוב המקרים היא חד פעמית. לכן חשוב מאוד להשקיע בתבונה בתהליך המקדים על מנת שנוכל ליהנות ממכשיר איכותי.

לכתבות נוספות במקומונט יש”ע:

כ-1500 מתפללים בקבר יוסף הלילה. “מקווים שהישיבה תחזור לפעול כאן”

ראשי רשויות ומועצת יש”ע נפרדים ממפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני למען מסחר בינלאומי ומאבק בחרם ביו”ש

צרכנות