שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני למען מסחר בינלאומי ומאבק בחרם ביו”ש

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני למען מסחר בינלאומי ומאבק בחרם ביו”ש

אתמול נערך אירוע ההשקה ללשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון (ע”ר) במרכז הצעירים באריאל במעמד שר הכלכלה – חה”כ אלי כהן, ראש העיר אריאל – אלי שבירו, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, מנכ”ל החברה המרכזית לפיתוח השומרון, ראשי רשויות ביו”ש ואנשי עסקים פלסטינים וישראלים שמכהנים בהנהלת הלשכה.

לשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון, נוסדה על ידי על ידי אנשי ונשות עסקים מרחבי יו”ש  במטרה לגבש את המגזר העסקי ולקדם צמיחה כלכלית אזורית.

אחת הבשורות הייחודיות של  הלשכה היא מודל “הכלכלה המשלבת”.
הנהגת הלשכה מקדמת עסקים הדדיים בין ישראלים לפלסטיניים מתוך הבנה שצמיחה כלכלית במרחב, תיטיב עם כל האוכלוסיות כי על אף אי ודאות מדינית מתמשכת- בכוחו של המגזר העסקי ליצור יציבות אזורית.

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני. צילום: לשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון

כלכלה משלבת כמובן נמדדת גם במונחים בינלאומיים.
הלשכה אינה נרתעת ממאמצי החרם העולמי והיא מתמודדת איתם בבניית תשתית מסחר בינלאומי ארוכת טווח. המאמצים מתבטאים הן באמצעות השתתפות בתערוכות בחו”ל ואירוח משלחות ביו”ש והן באמצעות הקמת קרנות להשקעה באזור.

האירוע נערך במעמד שר הכלכלה והתעשיה- חה”כ אלי כהן, רה”ע אריאל- אלי שבירו, עו”ד אוריאל לין- נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, עו”ד דן כרמלי- משנה למנכ”ל איגוד לשכות המסחר, שימי נוימן – מנכ”ל החברה המרכזית לפיתוח השומרון, ראשי רשויות ביו”ש- אבי רואה ודוד אלחייני וחברי הנהלת הלשכה בינהם שייח’ אשרף ג’עברי (תעשיין מחברון), וויסאם סאדר (איש עסקים ממזרח ירושלים).

נשיא לשכת המסחר והתעשיה החדשה ביהודה ושומרון, אבי צימרמן הנחה את האירוע המכובד ואמר בפני אנשי העסקים הרבים שמילאו את האולם בעמידה בלבד “הלשכה לא ממציאה את הכלכלה האזורית- היא ממנפת אותה. הקמת המשרד הראשון שלנו כאן במרכז היזמות ע”ש פילד באריאל, היא דוגמא מצוינת לשיתוף פעולה בין הגורמים הקיימים במשק. תמשיכו לעבוד בכדי לקדם את המטרות שלכם- אנחנו כאן כדי לעזור לכם לממש את החזון.” צימרמן הודה לראש העיר אריאל, אלי שבירו על מאמציו השוטפים בקידום פעילות הלשכה בכל רחבי יהודה ושומרון.

אלי שבירו, ראש העיר אריאל אמר “הקמנו בעיר אריאל את לשכת המסחר הבינלאומית יהודה ושומרון מתוך תפיסה שכלכלה היא העוגן ליציבות אזורית וכי שיתופי פעולה בין שכנים משרתים היטב את שני הצדדים. אני מאמין בעשיה של הלשכה ופועל לקידומה, עם זאת אני חושב שנכון לקיים את הפעילות של הלשכה ביום יום בלי פוליטיקה ובלי פוליטיקאים ולתת לכלכלה לעשות את שלה בצורה הכי חופשית שניתן”.

שימי נוימן, מנכ”ל החברה המרכזית לפיתוח השומרון אמר “בשבח והודיה לבורא עולם, הקמת לשכת המסחר האזורית של יהודה ושומרון תביא בשורה של אחדות השורות. העולם העיסקי יונק את יכולתיו להתפתח גם מתוך איחוד כוחות למען פתרון בעיות. אומנם כל בעל עסק/מפעל מתמודד עם בעיותיו לבד יחד עם זאת, היכולת לפתור חלק גדול מהם מגיע מתוך איחוד השורות והבאת התמונה המלאה למקבלי ההחלטות. כפועל יוצא מתוך פעילות משותפת זאת שתביא לפריחת העסקים באזור ולחיזוק ההתיישבות, יתחזקו גם הקשרים החברתיים האופפים אותנו במסגרת חיי היומיום כאן באזור, כפי שמזכיר רבות שר הכלכלה, היוצא מהכלל שיש לנו היום :כלכלה חזקה מביאה למדינה חזקה. ”

השקת לשכת המסחר הבינלאומי ביהודה ושומרון. צילום: לשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון

חה”כ אלי כהן, שר הכלכלה והתעשיה אמר “אני גאה שבתקופת כהונתי כשר הכלכלה מוקמת לשכת מסחר ותעשייה ראשונה ביו”ש והיא לא תהיה האחרונה. התנופה הכלכלית באזורי התעשייה ביו”ש נמצאת בעיצומה הודות למגוון הטבות להם זכאים עסקים באזור לרבות הקצאת קרקעות, מענקי הקמה והטבות מס. חיזוק הכלכלה ביו”ש הינו משלים להגדלת ההתיישבות ומתן תעסוקה איכותית לתושבי האזור”.

עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל סקר את המרכזיות של המגזר העסקי בכלכלה הישראלית עם דגש על תחום המסחר. לין קרא לאנשי עסקים מרחבי יו”ש להצטרף ללשכה “אתם חייבים להתאגד. ככל שתהיו גדולים ומאוחדים יותר כך תהיו חזקים יותר.”

עו”ד דן כרמלי, משנה למנכ”ל איגוד לשכות המסחר המשיך את דבריו של לין והדגיש כי שירותי איגוד לשכות המסחר בישראל זמינים לכל חברי לשכת המסחר והתעשיה יהודה ושומרון והנהלת האיגוד עומדת לרשותם.

במהלך האירוע, אנשי עסקים הוזמנו להצטרף לאחד מהשירותים החדשים של הלשכה בשיתוף “מרכז היזמות ע”ש פילד”, מועדוני עסקים face שמתבססים על מודל נטוורקינג מובנה ושיווק הדדי בין חברי הקבוצה וכן לאקדמיה לעסקים בשיתוף אוניברסיטת אריאל.

חדשות שומרון כתבה ראשית